/
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

وضعیت شرکت روس‌نفت پس از تحریم‌های اخیر آمریکا

شرکت روس‌نفت با درخواست مشتریان متعددش برای حذف واحد بازرگانی سوییسی این شرکت که به تازگی هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است از زنجیره تامین خود، با یک مشکل لجستیکی روبرو شده است.
کد خبر : ۲۶۱۰۴

 

نبض نفت - واشنگتن هفته گذشته شرکت "روس‌نفت تریدینگ" که زیرمجموعه سوییسی روس‌نفت بود را به دلیل فراهم کردن منابع مالی برای دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا تحریم کرد.

مقامات آمریکایی زیرمجموعه روس‌نفت را متهم کرده‌اند با مشارکت در انتقال کشتی به کشتی نفت و دور زدن تحریم‌های آمریکا، منابع مالی برای ادامه حیات دولت مادورو فراهم کرده است.

روس‌نفت اعلام کرده که فعالیت‌های این واحد قانونی بوده و واشنگتن را به استانداردهای دوگانه متهم کرد زیرا به شرکت شورون اجازه داده است همچنان در ونزوئلا فعالیت کند.

واشنگتن به شرکتهایی که با  "روس‌نفت تریدینگ" همکاری دارند ۹۰ روز مهلت داده تا معاملاتشان را کامل کنند اما منابع بازرگانی اظهار کرده‌اند که خریداران متعدد نفت روس‌نفت تقاضا کرده‌اند این واحد از زنجیره تامین بلافاصله حذف شود در غیر این صورت آنها برای خرید نفت دچار مشکل می‌شوند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: از نظر لجستیکی این مانع بزرگی است زیرا این شرکت ناچار خواهد بود قراردادهای زیادی را تغییر دهد.

به گفته منابع بازرگانی، در حال حاضر خرید نفت از روس‌نفت ادامه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، هدف از تحریم‌های آمریکا، متوقف کردن  "روس‌نفت تریدینگ" از تجارت نفت ونزوئلا بوده است اما منابع بازرگانی می‌گویند نشانه هایی وجود دارد که این تحریمها تحویل نفت روسیه را پیچیده کرده اند زیرا شرکتها تلاش می کنند از ارتباط با  "روس‌نفت تریدینگ" که بخش قابل توجهی از فعالیتهای این شرکت در اروپا را برعهده دارد، اجتناب کنند.

این واحد سوییسی روس‌نفت عامل فروش حدودی نیمی از صادرات ۸۷۴ هزار و ۶۴۹ بشکه در روز این کشور در ژانویه است. عمده صادرات نفت ونزوئلا در سال میلادی گذشته به خریداران در هند و چین تحویل داده شد. تحریم‌ها علیه شرکت"روس‌نفت تریدینگ" به صادرات نفت ونزوئلا به چین که بزرگترین واردکننده نفت دنیاست، مستقیما آسیب می‌زند. گریدهای نفتی روسیه مانند اسپو بِلِند و اورال توسط واحدهای مختلف روس‌نفت فروخته می شوند و بنابراین تحریم‌های جدید آمریکا روی آنها تاثیری ندارد اما ممکن است بانکها و بیمه‌گران برای مشارکت در قرارداد فروش آنها احتیاط بیشتری به عمل آورند.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر