/
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

زنگنه: از هیچ تلاشی برای استفاده از بانوان شایسته در صنعت نفت دریغ نمی‌کنم

وزیر نفت گفت: توانمندسازی بانوان بسیار با اهمیت است، زیرا اگر خانم‌ها را همراه کنیم آقایان نیز همراه خواهند شد.
کد خبر : ۲۶۱۱۸


به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،  بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، سوم اسفندماه) در نشستی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و مادر برگزار شد پس از استماع گزارشی از روند تازه‌ترین اقدام‌های انجام شده مربوط به امور زنان در وزارت نفت و تشریح برخی مشکلات این امور از سوی مشاوران امور زنان شرکت‌های تابع وزارت نفت اظهار کرد: تلاش بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت آنها دارد و وظیفه ماست که زمینه رشد را برای بانوان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای ارتقای جایگاه بانوان در صنعت نفت تلاش زیادی شده است، افزود: صنعت نفت پیشرو در استفاده از بانوان در سمت‌های مدیریتی است و  همه تلاشم در سال‌های اخیر این بوده تا از بانوان شایسته در سمت‌های مدیریتی استفاده شود.

وزیر نفت ادامه داد: انتصاب قائم مقام وزیر، عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران (در تاریخ صنعت نفت بی‌سابقه بوده است)، عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی و رئیس حسابرسی داخلی، برخی از سمت‌های بالای مدیریتی است که در سال‌های اخیر به بانوان شایسته سپردم.

بانوان وظیفه‌شناس‌تر و سالم‌ترند

زنگنه با اشاره به اینکه در مقوله مسئولیت اجتماعی نیز اهمیت ویژه‌ای به زنان و بچه‌ها داده شده است، افزود: توانمندسازی بانوان بسیار با اهمیت است، زیرا اگر خانم‌ها را همراه کنیم آقایان نیز همراه خواهند شد.

وی ایجاد تبعیض را به دلیل جنسیتی نادرست عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده است محدودیت حضور خانم‌ها در بسیاری از بخش‌های صنعت نفت برداشته شود، تصریح کرد: البته در برخی مشاغل همانند کار کردن روی سکوها برای حضور بانوان محدودیت وجود دارد.

زنگنه با قدردانی از خانم‌های شاغل در صنعت نفت اظهار کرد: بررسی عملکرد بانوان در شغل‌های مشابه با مردان نشان می‌دهد آنها در بیشتر موارد از آقایان بهتر و وظیفه‌شناس‌ترند و از سلامت مالی بیشتری برخوردارند.

تلاش برای استفاده از شایستگان در صنعت نفت

وزیر نفت، تعداد خانم‌های شاغل در صنعت نفت را محدود دانست و با بیان اینکه بیشتر بانوان در خدمات اداری و کادر درمانی مشغول هستند، افزود: امیدواریم نسل جدید برای کار در بخش مدیریت و مهندسی بیایند.

وی با بیان اینکه جریان مثبت استفاده از بانوان در مشاغل مدیریتی به‌وجود آمده است، تصریح کرد: از هیچ تلاشی برای استفاده از بانوان شایسته در صنعت نفت دریغ نمی‌کنم.  

زنگنه سخن پایانی خود را به این نقل قول از امام خمینی (ره) که «با هم بسازیم» اختصاص داد و گفت: زندگی سیاسی یک کشور این است که با هم بسازیم؛ با هم مخالف باشیم، اما با هم دشمن و از هم متنفر نباشیم، چون در این شرایط جامعه ساخته نمی‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند مقابل حضور اجتماعی بانوان به دلیل سواد، تحصیلات و کارآمدیشان در جامعه بایستد؛ بانوان با اعتماد به نفس جلو بروند.

گفتنی است در این آیین از ۱۳ نفر از بانوان شاغل در صنعت نفت به پاس تلاششان قدردانی شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر