/
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
یک مقام مسئول مطرح کرد:

پیگیری مستمر اجرای پروژه‌های زیرساختی طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:اجرای پروژه‌های زیرساختی در مناطق ویژه عسلویه و ماهشهر برای تسهیل سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با جدیت در حال پیگیری است.
کد خبر : ۲۶۱۲۳

به گزارش نبض نفت به نقل از وزارت نفت، علی‌محمد بساق‌زاده، به تداوم روند توسعه صنعت پتروشیمی با توجه به هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته در ماهشهر و عسلویه اشاره و اظهار کرد: اجرای پروژه‌های زیرساختی هم‌زمان با ساخت طرح‌های جدید پتروشیمی در حال انجام است و امیدواریم با همکاری متولیان امر روند ایجاد زیرساخت‌ها شتاب گیرد.

وی افزود: نظارت، راهبری و تکمیل طراحی مهندسی خطوط خوراک، محصول و مشعل در ناحیه آفسایت متعلق به طرح‌های فاز ۲ عسلویه از سوی مدیریت طرح‌ها با توجه به تولیدی شدن بعضی طرح‌های جدید در حال انجام است.

بساق‌زاده برگزاری نشست‌های تخصصی و بررسی راهکار و ایجاد هماهنگی بین طرح‌ها در زمینه خوراک، یوتیلیتی و محصول را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم معرفی کرد و گفت: نشست‌های تحویل و تحول طرح‌ها از فاز اجرایی به بهره‌برداری مطابق دستورعمل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌طور منظم برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: نظارت و پایش مجوزهای سرمایه‌گذاری و همکاری با مدیریت سرمایه‌گذاری برای صدور و تمدید موافقت اصولی طرح‌ها (بررسی آخرین وضع طرح و تعیین تعهدهای مجریان طرح برای دوره زمانی بعد) با پیگیری‌های مستمر در حال انجام است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بررسی و اختصاص زمین به طرح‌های متقاضی در عسلویه و ماهشهر اشاره و تصریح کرد: توسعه این مناطق با توجه به جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی ایران نیازمند مکان‌یابی و وجود زیرساخت‌های مناطق جدید بود که با نظارت دقیق و مستمر انجام‌شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اکنون بسیاری از طرح‌ها جانمایی و ساخت طرح‌ها آغاز شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر