/
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

حمایت تمام قد بانک رفاه از سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان

در پی جاری شدن سیل در استان کم برخوردار سیستان و بلوچستان،‌ بانک رفاه کارگران تمام قد به حمایت از هموطنان سیل زده به منظور جبران خسارات مالی و حمایت از آلام آنها در قالب؛ اعطای کمک های بلاعوض‌، قرض الحسنه، اجرای پروژه های عمرانی، تخصیص اعتبارات ریالی به مشاغل خانگی، افزایش اعتبارات ریالی و ارزی و ... پرداخته است.
کد خبر : ۲۶۱۳۴
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ، به نقل از پایگاه خبری تابناک، به دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و وارد شدن آسیب و خسارت های مالی و جانی در این استان، بانک رفاه در راستای ایفای مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی و تسکین آلام روحی آنها، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل بودجه تبلیغاتی خود در قالب کمک بلاعوض برای تهیه مخازن آب و تانکر آبرسانی و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز برای کمک به هموطنان سیل زده استان اختصاص داد .
بر اساس این گزارش، بانک رفاه علاوه بر اختصاص تسهیلات فوق، در بازدید از منطقه سیل زده و برآورد میزان خسارات، همچنین سقف اختیارات اعتباری استان را افزایش داد تا بتواند در کاهش مشکلات و بهبود شرایط منشاء اثر باشد.
افزایش سقف اعتبارات استان سیستان و بلوچستان
این گزارش همچنین می افزاید؛ در بازدید اسماعیل لـله گانی مدیرعامل بانک رفاه از منطقه سیل زده استان سیستان و بلوچستان و در دیدار و گفت و گو با فرماندهان سپاه منطقه که با حضور تنی چند از مسئولان کشوری و منطقه صورت گرفت، علاوه بر اعطای اعتبارات و تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض، مقرر شد بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک اجتماعی و مسئولیت پذیر ضمن افزایش سقف اعتبارات این استان، نهایت همکاری را برای بازسازی امور و محرومیت زدایی از منطقه انجام دهد.
تخصیص۱۰ میلیارد ریال به خرید تجهیزات کشاورزی و دام و طیور سیل زده ها
در این راستا بانک رفاه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز در اختیار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی منطقه چابهار قرار داده تا در مسیر محرومیت زدایی و خرید تجهیزات آبرسانی و مخازن آب واحدهای مسکونی و همچنین خرید ادوات و ابزارآلات کشاورزی همانند پمپ آب و نیز ابتیاع دام، طیور و احشام در مناطق درگیر در سیلاب هزینه شود.
احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فوق تخصصی به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور
احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فوق تخصصی به عنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور با مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد اعتبار ریالی و ۱۶ میلیون دلار اعتبار ارزی و همچنین احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در زاهدان به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال و ۱۷ میلیون دلار اعتبار ارزی از برنامه های دیگر بانک رفاه برای شهروندان سیستان و بلوچستان است.
پروژه های عمرانی در قالب ساخت کارخانه، مدرسه، نوسازی دانشگاه علوم پزشکی و ...
احداث کارخانه تولید کود شیمیایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال، تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال، پرداخت ۲۵۲۱ فقره وام قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال، کمک به نوسازی دانشگاه علوم پزشکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و احداث یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای سنجرانی شهرستان هامون از دیگر مصوبات بانک رفاه در جهت کمک به مردم آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان است.
کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به مشاغل خانگی و صنایع دستی از محل کمک کارکنان بانک 
بانک رفاه با توجه به اهداف از پیش تعیین شده خود از به کارگیری تمامی توان و ظرفیت خود برای حل مشکلات جامعه در مواقع بحران، همواره قدم های مثبتی برداشته است و سیل اخیر استان محروم سیستان و گلستان نیز یکی از بحران هایی است که با حضور بیشتر مسئولان و مردم کشور در منطقه باعث آشنایی با کمبودهای استان محروم و گرفتار در بحران سیستان و بلوچستان شد. 
بر اساس این گزارش، در جریان سفر مدیر عامل بانک رفاه و هیأت همراه به استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از صنایع دستی بسیج سازندگی این استان و در راستای حمایت از مشاغل خانگی و کوچک و رونق بیش از پیش آن، به منظور کمک به توسعه اشتغالزایی، حمایت از توسعه مشاغل خانگی و رونق تولید در مسیر اهداف از پیش تعریف شده در این بانک، تنها از محل کمک های کارکنان بانک رفاه، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به هم میهنان نیازمند این استان اختصاص یافته است.
تخصیص منابع و اعتبار در پروژه های کلان
- اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه مشارکت از محل منابع بانک و صندوق توسعه جهت پروژه ساخت و تجهیز هتل دلفین چابهار
- اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پروژه‌های عمرانی
- اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه فعالیت‌های شرکت نگین صنعتی صندوق توسعه
- بیش از ۱۰ میلیارد ریال بخشش سود و جرائم تاخیر به بدهکاران بانک بابت تسهیلات بانکی
فعالیت‌های ارزی و تعهدات بانک رفاه در استان
بانک رفاه کارگران تلاش ویژه ای داشته تا در حوزه فعالیت های ارزی نیز منشأ اثر باشد که مهم ترین اقدامات بدین صورت است:
- تخصیص حدود ۲۰ میلیون دلار ارز و صدور حواله برای واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و بازرگانان استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن
- اختصاص بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبارات اسنادی به فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی استان
صدور بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای فعالان اقتصادی استان و راه اندازی کاملترین سیستم سوئیفت
توسعه فعالیت‌های اجتماعی بانک رفاه کارگران در سیستان و بلوچستان
بانک رفاه کارگران در حوزه تعهدات اجتماعی نیز اقدامات شایان توجهی در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است که اعطای بیش از ۲۰ میلیارد ریال بابت مشارکت جهت خرید تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه و احداث پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت جنوب استان؛ حمایت مالی در برگزاری همایش سراسری فن بازار سلامت با حضور شرکت‌های دانش بنیان استان و سایر مناطق کشور تهیه پوشاک گرم برای یکی از مدارس حاشیه شهر زاهدان و تهیه لوازم التحریر برای مدارس محروم زابل، ایرانشهر، سراوان و زاهدان از جمله این موارد بوده است.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر