/
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
از ابتدای امسال تاکنون انجام شد

حفر ۱۰۰ حلقه چاه نفت و گاز با ناوگان ملی حفاری

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: شمار چاه‌های نفت و گاز حفر شده با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور در سال جاری به یکصد حلقه چاه رسید.
کد خبر : ۲۶۱۳۵

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمید رضا خوش‌آیند در تشریح عملکرد این معاونت افزود: از این تعداد چاه ۳۵ حلقه توسعه‌ای و توصیفی، ۲ حلقه اکتشافی و ۶۳ حلقه تعمیری بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع چاه‌های تکمیلی در ۱۱ ماه امسال، ۷۲ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۱۵ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۲ حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، ۹ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت و در قالب پروژه‌ای و دو حلقه درپروژه های مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری شده و در اختیار کارفرماها قرار گرفته است.

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری با اشاره به اینکه ناوگان حفاری این شرکت متشکل از بیش از ۷۰ دکل حفاری خشکی و دریایی است، گفت: به تازگی دکل‌های ۳۱، ۴۰ و ۶۹ فتح که آماده به‌کار بودند با تعریف برنامه کاری عملیاتی شدند و برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری چند دکل دیگر در پروژه‌های جدید در حال اجراست.

خوشایند افزود: کارکنان سختکوش این شرکت در ۱۱ ماه گذشته در  نتیجه تلاش شبانه‌روزی و همکاری با کارفرماها، حفاری ۹ حلقه چاه نفت و گاز را  در مدت ۸۹ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده تکمیل کردند و به شرکت‌های متقاضی تحویل دادند.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر