/
۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

دسترسی پالایشگاه‌های هند به نفت ارزان در اثر شیوع کرونا

با کاهش تقاضای چین برای پالایش نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا، پالایشگاه های هند درجات نادر نفت خام را با قیمتی ارزان به دست می‌آورند.
کد خبر : ۲۶۱۵۹

 به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، با کاهش تقاضای چین برای پالایش نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا، پالایشگاه های هند درجات نادر نفت خام را با قیمتی ارزان به دست می‌آورند. قیمت برخی از درجات نفت 15 درصد کاهش یافته است.ش

 با کاهش تقاضای داخلی برای سوخت و افزایش ذخایر آن، پالایشگاه های چین تولید خود را در ماه فوریه 10 درصد معادل 1.5 میلیون بشکه در روز پایین آورده‌اند.

 راماچاندران، سرپرست پالایشگاه های شرکت بهارات پترولیوم گفت:« در بحبوحه آنچه در چین اتفاق می افتد، فرصتی برای بازارهای هند به وجود آمده است. اخیراً درجاتی از نفت خام را دریافت کرده‌ایم که در مقایسه با ارزش قبلی آن ها بسیار جالب توجه هستند».

 پالایشگاه های هند، سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا، به ندرت فرصت خرید درجات مناسب نفت را از مناطقی مانند مدیترانه و آمریکای لاتین به خاطر نرخ بالای باربری آن ها به دست می آورند.

ولی نرخ کشتیرانی از زمان شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن تحریم های آمریکا از شرکت کشتیرانی کاسکوی چین، تقریباً نصف شده است.

 شرکت بهارات پترولیوم هند در ماه آوریل یک میلیون بشکه از هر کدام از نفت های برزیل و مدیترانه دریافت خواهد کرد.

این فرصتی برای پالایشگاه‌های هند است تا درجات جدیدی از نفت را که به ندرت توانایی خرید آن را داشتند با قیمتی پایین تر به دست آورند.

 به گفته یکی از منابع تجاری، درجات مختلف نفت خام عکس العمل متفاوتی نشان می دهند ولی در کل، اکثر درجات بیش از یک دلار کاهش قیمت داشته اند. 

شرکت های ملی نفت در چین مقدار زیادی از نفت خام سنگین و نفت خام متوسط خاورمیانه را خریداری می کنند در حالیکه پالایشگاه های مستقل درجات شیرین متوسط تا سنگین را از آمریکای لاتین و آفریقا می خرند.

 رئیس شرکت هیندوستان پترولیوم گفت:« ما شاهد پیشنهاد هایی برای فروش درجه های نادر نفت از آفریقا و آمریکا با نرخ هایی کاملا رقابتی هستیم».

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر