/
۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
وزیر انرژی عربستان

کشورهای اوپک پلاس در برابر کرونا ازخودراضی نباشند

وزیر انرژی عربستان سعودی روز سه شنبه اظهار کرد که کشورهای اوپک پلاس نباید نسبت به ویروس کرونا از خود راضی باشند.
کد خبر : ۲۶۱۸۴

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان به خبرنگاران گفت: هر مسئله جدی نیازمند مشارکت است. وی ابراز اطمینان کرد که همه اعضای گروه اوپک پلاس تولیدکنندگان نفت مسئول و پاسخگو هستند.

عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است، در واکنش به شیوع ویروس کرونا و افت شدید قیمتها با سایر اعضای اوپک و روسیه برای کاهش اضطراری تولید نفت گفت و گو کرده اما روسیه تاکنون موضع نهایی خود در برابر این پیشنهاد را اعلام نکرده است.

اوپک و متحدانش قرار است روزهای پنجم و ششم مارس برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید خود در وین دیدار کنند.

در این بین، امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی به رویترز اظهار کرد: این شرکت انتظار دارد تاثیر ویروس کرونا روی تقاضا برای نفت موقتی باشد و مصرف در نیمه دوم سال افزایش پیدا کند.

قیمت نفت امسال تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین که بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان است و تقاضای کمتر این کشور، به شدت افت کرده است. قیمتهای نفت روز دوشنبه که شمار کشورهای درگیر ویروس کرونا افزایش پیدا کرد، حداکثر چهار درصد سقوط کردند.

ناصر گفت: آرامکو که بزرگترین کشور تولیدکننده نفت جهان است، کارمندانش را از چین خارج نکرده و اعضای بخش فروش این کشور برای مدیریت کسب و کار آرامکو در چین مانده اند.

ویروس کرونا حدود ۷۷ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۲۵۰۰ نفر را در چین گرفته که اکثرا از اهالی استان هوبی بوده اند.

شهر دائگو که چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی است در پی افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا، روز دوشنبه تقریبا قرنطینه شد. در این بین ایتالیا از مرگ هفت نفر بر اثر ابتلا به ویروس شبیه آنفولانزا و ابتلای ۲۲۰ نفر خبر داد که بزرگترین شیوع اپیدمی در اروپاست.

بر اساس گزارش رویترز، کویت، بحرین، عمان و عراق هم روز دوشنبه نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید را گزارش کردند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر