/
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

هشدار جدی به مردم در مناطق سیلابی

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو از مردم خواست هشدار‌ها را در مناطق سیلابی بویژه در استان لرستان جدی بگیرند.
کد خبر : ۲۶۲۲۳
نبض نفت - قاسم تقی زاده خامسی گفت: در منطقه پلدختر میزان سیلاب ۳ هزار متر مکعب در ثانیه است که پیش بینی می‌شود به ۴۰۰۰ متر مکعب برسد.

وی افزود: در این خصوص به مسئولان استانی اطلاع رسانی شده و تمهیدات لازم پیش بینی شده است.
تقی زاده گفت: در مسیر رودخانه کشکان که سیلاب با حجم
۳۰۰۰ متر مکعب در ثانیه عبور می‌کند برخی افراد اقدام به گرفتن عکس سلفی می‌کنند که بسیار خطرناک است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد و مردم باید با توجه به هشدار‌ها حتی به مسیل‌های خشک هم نزدیک نشوند.
وی گفت: مسیر آب از کشکان به سمت سیمره و سد کرخه حرکت می‌کند که ظرفیت این سد‌ها برای مدیریت سیلاب کافی است و امیدواریم بتوانیم تمام این سیلاب را مدیریت کنیم.
معاون وزیر نیرو افزود: در استان لرستان در رودخانه کشکان و خرم آباد مشکلاتی داشتیم که با اقدامات انجام شده و و لایروبی رودخانه، تعریض حریم از
۷۲ متر به ۱۲۷ متر افزایش یافته بود که توانست سه هزار مترمکعب بر ثانیه را از خود عبور دهد.
وی درباره میزان بارندگی در تهران گفت: در استان تهران در
۲۴ ساعت گذشته ۳۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی داشته ایم که به خاطر اجرای سیستم هدایت آب‌های سطحی به خوبی سیلاب را از خود عبور داد.
تقی زاده خامسی گفت: با این میزان بارندگی استان تهران کاهش بارندگی سال گذشته جبران شده است و نسبت به میزان بارندگی دراز مدت در بیشتر استان‌های کشور جلوتر هستیم.
وی افزود: بارندگی
۲۴ ساعت گذشته در کل کشور ۵ درصد در میانگین تاثیر مثبت داشته و کاهش ۱۱ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته را به ۷ درصد رسانده است.
تقی زاده خامسی گفت: این بارندگی در استان‌های تهران، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، قم، ایلام و همدان بیشتر بوده است.


 


منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر