/
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

نقدی بر افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال 1399

افزایش حقوق و دستمزد کارگران در پایان هر سال چالشی مهم بین صنف کارگری و کارفرمایی در کشور می‌باشد. از یک طرف بحث تورم و افزایش قیمت‌ها فشار زیادی بر روی قشر کارگر وارد می‌کند و از طرفی قشر کارفرمایی در کشور تمایلی به افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با شرایط تورمی در کشور ندارد.
کد خبر : ۲۶۲۹۰
نقدی بر افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال 1399

به گزارش نبض نفت فریدون امیری پارسا فعال کارگری به نقد افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال 1399 پرداخته و با نگاهی آمیخته با طنز به موضوع اشاره کرده است:

خالی از لطف نیست که در مورد مناظره نماینده محترم ما کارگران با جناب سیفی نماینده محترم کارفرمایان نکاتی را خدمت دوستان اعلام کنم.

سال گذشته جناب آهنی‌ها که ایشان نیز نماینده تندروی کارفرمایان است فرموده بود: چرا دختران باید روسری بذارن سرشون وچرا توی خیابان‌ها دختران اعتراض می‌کنند و......... پس نباید مزد بیش از بیست درصد بالا برود !!

امسال هم این جناب سیفی می‌گوید: چرا نیروی بیکار توی کشور وجود داره یا زیاده ....... پس مزد باید پانزده درصد اضافه بشه!! آخه نیروی بیکار سال اول که بیاد سرکار حداقل‌ها را خواهد گرفت و این مهم را نمایندکان محترم کارفرمایی و اتاق فکرشان خوب می‌دانند ولی هرگز به آن اشاره نمی‌کنند؛ چون اینها می‌خواهند کارگران با سابقه بالا را همانگونه مزد بدهند که به یک عزیز ایرانی صفر کیلومتر مزد تعلق می‌گیرد؛ ......

اما عجیبه که این مسائل سیاسی و اقتصادی که مطرح می‌شود هیچ ربطی به مزد کارگر ندارد را در رسانه بزرگنمایی می‌کنند

مشکل نیروی جوان بیکار را باید دولت و وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و دارایی حل کند نه ماکارگران و نماینده کارگری!!

شاید هدف اینها از پیش کشیدن چنین بحث‌هایی فشار بر دولت و در نهایت وادار کردن دولت به دفاع و دادن رای به نفع کارفرمایان است که اصلاً نیازی به این گونه تهدیدها نیست !!

اینها می‌خواهند به دولت بگویند اگر با ما نباشی ما هم می‌توانیم در آیندهکشور برای شما مشکل ایجاد کنیم .‌‌......

خلاصه باید منتظر ماند و دید دولت چگونه این مافیای ثروت را کنترل می‌کند !!

فریدون امیری پارسا فعال کارگری و خبرنگار افتخاری نبض نفت


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر