/
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

ضرر ۷ تریلیون دلاری آمریکا از ممنوعیت فرکینگ

ممنوعیت حفاری نفت و گاز با استفاده از تکنیک فرکینگ در آمریکا که از سوی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد شده است، به اقتصاد این کشور هفت تریلیون دلار ضرر خواهد زد.
کد خبر : ۲۶۳۲۶
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، موسسه امریکن پترولیوم که گروه لابی صنعت نفت است در گزارشی اعلام کرد برنامه برنی سندرز و الیزابت وارن، نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ممنوعیت حفاری به روش فرکینگ در یک دهه آینده ۷.۱ تریلیون دلار از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد کاست. همچنین به مشاغل در قطبهای نفتی بزرگ مانند تگزاس ضربه خواهد زد.

علاوه بر این موسسه امریکن پترولیوم در گزارش خود هشدار داد که ممنوعیت حفاری فرکینگ، وابستگی آمریکا به سوختهای فسیلی خارجی را افزایش خواهد داد و هزینه کشاورزان و خانوارها را بالا می برد.

با این حال نامزدهای دموکرات اظهار کرده اند این اقدامات برای پرداختن به بحران تغییرات جوی و گذر به انرژیهای پاک ضروری هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اما تصمیم دموکراتها برای یک انقلاب انرژی در بدترین زمان ممکن صورت گرفته و تولیدکنندگان آمریکایی اکنون که پس از سالها افزایش تولید، کشورشان را به سطح جدیدی از خودکفایی در تامین انرژی رسانده اند احتمالا تا پای مرگ علیه چنین تصمیمی مبارزه خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر