/
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

مردم برای سوخت‌گیری از خودرو پیاده نشوند/ سهمیه بنزین نوروزی منتظر مصوبه دولت

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از مردم می‌خواهیم از خودروی خود پیاده نشوند و عملیات سوختگیری توسط اپراتورهای جایگاه‌ها انجام شود و با این اقدام، هزینه اضافه نیز پرداخت نخواهند کرد.
کد خبر : ۲۶۴۱۴

نبض نفت - حمید قاسمی ده‌چشمه ضمن درخواست از مردم برای رعایت سوختگیری صحیح در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم از خودروی خود پیاده نشوند و عملیات سوختگیری توسط اپراتورهای جایگاه‌ها انجام شود و با این اقدام، هزینه اضافه نیز پرداخت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی جایگاه‌ها، همکاران HSE فعال هستند، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرند تا فرایند سوختگیری با رعایت دستورالعمل تعیین‌شده انجام شود.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره تامین امنیت سوخت کشور تصریح کرد: هدایت ناوگان عمومی به سمت CNG‌ که سوختی ارزان و با آلایندگی کم است، انجام شده است. هدف این است که مردم بیشتر به سمت این سوخت تشویق شوند. در حوزه حمل و نقل دریایی و زمینی نیز مرکز مطالعات انرژی برنامه‌ای در دستور کار دارد که براساس امنیت و انرژی سوخت منظم تامین شود.

وی درباره دوگانه‌سوز شدن خودروها گفت: برابر با یک میلیون و 464 خودروی عمومی و شخصی طبق مصوبه شورای اقتصاد دوگانه‌سوز خواهند شد و کارخانه‌ها آماده عقد قرارداد شدند و اکنون کار تبدیل در یکی از کارخانه‌ها آغاز شده و حمایت‌هایی نیز از ایران‌خودرو و سایپا به عمل آمده تا خط تولید خود را به سمت CNG هدایت کند و بنا بر این است تا تولید خودروی CNG از 5 درصد به 30 درصد برسد که البته بستگی به حمایت دولت دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تبدیل هم فعال شده‌اند و روزهای آینده به ترتیب فراخوان داده می‌شود و خودروهای مسافربر شخصی و عمومی می‌توانند نسبت به تبدیل خودرو اقدام کنند. همچنین بر این اساس به خودروهای مسافربر عمومی وام صفر درصد داده می‌شود.

وی درباره سهمیه بنزین نوروزی نیز گفت: ما آماده تامین این سوخت هستیم اما منتظر مصوبه هیات دولت هستیم.

قاسمی درباره تامین سوخت وانت‌بارها براساس پیمایش نیز گفت: براساس اعلام وزارت راه، تاکسی‌های بین‌شهری تا 1200 لیتر براساس پیمایش سوخت دریافت خواهند کرد. وانت‌بارها نیز طبق اعلام پیمایش از سوی وزارت کشور سهمیه سوخت براساس پیمایش در اختیارشان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در خاتمه از مردم خواست نگران نباشند چراکه با تبدیل CNG سوخت ارزان در اختیار همه قرار می‌گیرد و هزینه خانوار کم خواهد شد.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر