/
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
ایوب بنوی سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح کرد:

جزئیات حادثه پتروشیمی بوشهر

سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه حادثه آسیب دیدن شیر صنعتی رابط بین واحدهای متانول و واحد تولید اکسیژن در مجتمع پتروشیمی بوشهر، هیچ گونه خسارت انسانی در پی نداشته گفت: در حال حاضر خط آسیب‌دیده در دست تعمیر است و این واحد به‌ زودی در مدار تولید قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۲۶۴۳۲
حادثه پتروشیمی بوشهر هیچ گونه خسارت انسانی نداشت/تعمیر خط رابط آسیب‌دیده در واحد متانول پتروشیمی بوشهر آغاز شد
نبض نفت - ایوب بنوی سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص حادثه پتروشیمی بوشهر گفت: در همان آغاز حادثه، خوشبختانه تیم ایمنی و فنی در محل حادثه حضور داشت و مجموعه اقدام‌هایی برای ایمنی‌سازی و تعمیرات خط رابط میان واحدهای متانول و اکسیژن انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه این حادثه هیچ گونه خسارت انسانی به دنبال نداشته است، ادامه داد: خوشبختانه گروه ایمنی و تعمیرات حاضر در محل، بلافاصله وارد عمل شدند و پس از ایمن‌سازی محیط عملیاتی، اقدام‌های لازم برای تعمیرات بخش حادثه‌دیده را آغاز کردند.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر نیز درباره حادثه رخ داده در واحد متانول این مجتمع توضیح داد: در شامگاه دیروز (سه‌شنبه ١٧ اسفند) به‌علت نوسانات بخار دریافتی، کمپرسور توربینی واحد تولید اکسیژن مجتمع پتروشیمی بوشهر از سرویس خارج شد و در زمان برقراری مجدد جریان اکسیژن به سوی واحد متانول، شیر صنعتی (Valve) رابط میان ۲ واحد یادشده در محدوده‌ای موسوم به «Duct wall» بر اثر اختلاف فشار دچار آسیب شد که در نتیجه آن جریان اکسیژن به سوی واحد متانول نیز قطع شد.

راستکار صفری با بیان اینکه کمیته‌ای برای اجرای عملیات تعمیرات پرشتاب بخش آسیب‌دیده تشکیل شده است، یادآور شد: هم‌اکنون تعمیرات خط حادثه‌دیده در دست انجام است و در طول روزهای آینده با برقراری جریان اکسیژن در مسیر، واحد متانول در سرویس قرار خواهد گرفت.

فاز نخست مجتمع پتروشیمی بوشهر شامل واحدهای متانول، استحصال اتان و شیرین‌سازی گاز است. این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، ۵۵۰ هزار تن اتیلن گلایکول، ٣٠٠ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و ۳۰۰ هزار تن اسید استیک اجرا شده است. پتروشیمی بوشهر در فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار اجرا می‌شود.


منبع: نیپا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر