/
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

عرضه شرکت‌های هلدینگ خلیج‌فارس در بورس ادامه دارد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به تداوم سیاست عرضه شرکت‌های تابع در بورس گفت: تعداد شرکت‌های تابع هلدینگ در بورس به ۶ شرکت رسیده است.
کد خبر : ۲۶۵۶۰


به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جعفر ربیعی امروز (شنبه، ۱۷ اسفندماه) در کنفرانس خبری عرضه اولیه پتروشیمی شهیدتندگویان با نماد «شگویا» اظهار کرد: امروز ۹.۵ درصد سهام این شرکت که از شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس است در فرابورس تهران عرضه عمومی می‌شود و امیدوارم با عرضه سهام این شرکت در فرابورس روزی به یادماندنی در بازار سرمایه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به ارزش و سودآوری پتروشیمی تندگویان با استقبال خوب بازار سرمایه روبه‌رو شود، افزود: امیدواریم این شرکت رکورد شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه را به نام خود ثبت کند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه خیلی خوشحالم از اینکه سیاست عرضه شرکت‌های تابع در بورس در حال اجراست، ادامه داد: پس از عرضه سهام شرکت‌های پتروشیمی پارس و نوری و امروز عرضه سهام پتروشیمی شهیدتندگویان، تعداد شرکت‌های تابع هلدینگ در بورس به ۶ شرکت می‌رسد.

ربیعی با اشاره به اینکه امیدوارم عرضه سهام شرکت پتروشیمی آریاساسول نیز تا پایان سال در بورس انجام شود، تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس سیاست حمایت منطقی از شرکت‌های بورسی خود را از طریق صندوق بازارگردانی خلیج‌فارس ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه صاحب سهم پتروشیمی ارومیه شرکت پترول است، گفت: با توجه به فشردگی پایان سال، سهام این شرکت در اوایل سال آینده در بورس عرضه خواهد شد.

رفع گلوگاه‌های افزایش تولید پتروشیمی تندگویان 

سیدرضا قاسمی‌شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان نیز در این کنفرانس خبری شرط اصلی افزایش سودآوری را تداوم و افزایش تولید دانست و اظهار کرد: ۱۰۰ گلوگاه‌ این شرکت برای رسیدن به ظرفیت اسمی شناسایی شده که در قالب پروژه تعریف شده‌اند و در حال برطرف کردن آنها هستیم.

وی سال‌های آینده به‌ویژه سال ۱۴۰۰ را سال‌های خوبی برای پتروشیمی شهیدتندگویان عنوان کرد و گفت: تمامی پروژه‌های این شرکت به غیر از پروژه SSD که ۱۸ ماهه تعریف شده است تا آخر سال ۹۹ به پایان می‌رسد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر