/
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

ضعف نظارت بر پیمانکاران در پالایشگاه آبادان

ضعف نظارت بر پیمانکاران در پالایشگاه آبادان باعث شده که بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری در تنها پالایشگاه دولتی ایران از پرداخت حقوق، مزایا و سنوات کارگران خودداری کنند.
کد خبر : ۲۶۶۳۷
ضعف نظارت بر پیمانکاران در پالایشگاه آبادان
صدای مخاطب
به گزارش نبض نفت خبرهای رسیده از پالایشگاه آبادان حاکی از آن است که در روزهای پایانی سال که کشور از یک طرف دچار بحران مبارزه به بیماری کرونا بوده و از طرفی قشر کارگری نیاز به حمایت بیشتری دارد بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری حق و حقوق کارگران و پرسنل خود را پرداخت نمی‌کنند. مطلب ارسال شده توسط یکی از مخاطبان نبض نفت جزئیات بیشتر این موضوع را نشان می‌دهد:

چرا باید پیمانکاران آنقدر قدرت داشته باشند که از پرداخت بدیهی‌ترین حق و حقوق کارگران همانند عیدی و سنوات خودداری کنند.

خبرهای رسیده از پالایشگاه آبادان حاکی از آن است که عده‌ای از پیمانکاران به خصوص در پروژه‌های پالایشگاه آبادان از پرداخت حقوق، عیدی و سنوات پرسنل و کارگران سرباز می‌زنند و هیچ کسی هم حاضر نیست به آنها کمک کند، حتی دستگاه‌های ناظر بر پیمان‌ها نیز از کارگران هیچ دفاعی نمی‌کنند. آیا لازم نیست وزارت نفت رسیدگی بیشتری به تنها پالایشگاه دولتی خود داشته باشد تا از بی‌عدالتی بر کارگران جلوگیری شود. نظارت دقیق‌تر بر عملکرد پیمانکاران می‌تواند مانع شکل‌گیری هر گونه اعتراض و تحصن کارگری شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر