/
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

عمده چاه‌های جدید شیل در آمریکا زیان‌ده شد

تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا مدت‌هاست که با مشکل سوددهی روبه‌رو هستند و آغاز جنگ قیمتی جدید، اوضاع را برای آنها بدتر کرده است.
کد خبر : ۲۶۶۵۵

به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، عربستان و روسیه و جنگ آنها برای افزایش سهم از بازار سبب شده است به‌طور ناگهانی، تقریباً همه عملیات حفاری شیل در آمریکا زیان‌ده شود.

طبق اعلام مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی در نروژ، تنها پنج شرکت در دو منطقه آمریکا می‌توانند هزینه تولید را پایین‌تر از قیمت کنونی نفت نگه دارند. 

برای نمونه، داده‌های ریستاد نشان می‌دهد شرکت‌های اکسون موبیل، اکسیدنتال، شورون و کرونکوئست در منطقه پرمین آمریکا می‌توانند با قیمت نفت ۳۱ دلار نیز سوددهی داشته باشند.

با این همه برای بیش از ۱۰۰ شرکت فعال دیگر در صنعت شیل آمریکا اوضاع این‌طور نیست؛ برای این شرکت‌ها حفر چاه‌های جدید به معنای آغاز زیان‌دهی است.

به دلیل افت سریع تولید میدان‌های نفت شیل در مقایسه با میدان‌های متعارف، شرکت‌ها برای حفظ تولید خود ناچارند به‌سرعت چاه‌های جدید حفر کنند و این به معنای تأخیر در پرداخت سود به سرمایه‌گذاران بوده است.

تام لوری، بنیانگذار مؤسسه فریزو لوری اویل ول، گفت: اکنون شرکت‌ها نباید سرمایه خود را برای حفظ سطح تولید غیرقابل تداوم، هدر بدهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر