/
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

آمریکا ذخایر استراتژیک خود را با نفت ارزان پر می‌کند

دونالد ترامپ گفت آمریکا از قیمت پایین نفت بهره می برد و ذخایر استراتژیک نفت خام خود را پر می کند.
کد خبر : ۲۶۸۲۶
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، دونالد ترامپ گفت آمریکا از قیمت پایین نفت بهره می برد و ذخایر استراتژیک نفت خام خود را پر می کند. هدف از این اقدام کمک به تولید کنندگان نفتی است که با سقوط قیمت نفت دست و پنجه نرم می کنند.

ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت:«با توجه به قیمت نفت، من به وزیر نفت دستور داده ام مقادیر بالایی از نفت خام را با قیمت خیلی خوب برای ذخیره در ذخایر استراتژیک آمریکا خریداری کند. ما این ذخایر را پر خواهیم کرد».

یکی از مقامات وزارت نفت آمریکا پس از این سخنان ترامپ گفت ذخایر استراتژیک نفت برای ذخیره 77 میلیون بشکه نفت اضافی ظرفیت دارد.وی توضیحی نداد که این مقدار نفت با چه سرعتی خریداری می شود. ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در حال حاضر 635 میلیون بشکه نفت دارد.

این اولین اقدام رئیس جمهور آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفت آمریکاست. آخرین بار جورج دبلیو بوش پس از حادثه یازدهم سپتامبر در سال 2001 دستور به پر کردن این ذخایر داد.

قیمت نفت بدترین هفته را طی یک دهه گذشته تجربه کرد و حدود 31 دلار در هر بشکه کاهش قیمت داشت. گسترش ویروس کرونا با لغو سفر ها در سراسر جهان به تقاضای نفت آسیب زده است. در این بین، آغاز یک جنگ قیمت بین عربستان و روسیه هم بازارهای جهان را از نفت خام پر کرده است.

تحلیلگران در مورد این اقدام ترامپ نظرات متفاوتی دارند و برخی آن را اقدامی هوشمندانه می دانند.

مک نلی، مشاور انرژی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری بوش عقیده دارد:« ما نیاز به ذخایر استراتژیک بالایی داریم چون اقتصادمان همچنان در برابر شوک‌های قیمت نفت آسیب پذیر است».

ولی دانیل یرگین، تحلیلگر مسائل انرژی می گوید مطمئن نیست پر کردن ذخایر استراتژیک کمکی به تولیدکنندگان نفت کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر