/
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

وزیر نفت درگذشت حاج حسینعلی عظیمی را تسلیت گفت

وزیر نفت طی پیامی درگذشت حاج حسینعلی عظیمی را به بازماندگانش تسلیت گفت.
کد خبر : ۲۶۸۵۱

نبض نفت - متن پیام بیژن زنگنه، وزیر نفت به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«انا لله و انّا الیه راجعون»

سرانجام مهندس عظیمی عزیز، در روزهایی که به سختی بر ملت ما می‌گذرد، پس از عمری مجاهدت خالصانه در راه خدا، به عالم ملکوت و ابدیت پیوست.

اینجانب از نخستین روزهای حضورم در شورای مرکزی جهاد سازندگی در سال ۱۳۶۱ با آقای مهندس عظیمی آشنا شدم و از همان روزها نیز تحت تاثیر شخصیت جهادی، سختکوش و جذاب ایشان قرار گرفتم. در دوران دشوار جنگ تحمیلی، ایشان در مهندسی جنگ جهاد، برای دفاع از رزمندگان و خاک میهن عزیزمان، محور فعالیت‌های مهندسی آب در جبهه‌های نبرد بوده و در این بخش منشأ خدمات بزرگی شدند. پس از جنگ نیز از مشی جهادی خود دست نکشیده و بر آن طریق استوار بودند.

اینک این وجود پرتلاش، صبور و خستگی‌ناپذیر که هیچگاه خنده از لبانش نقش برنمی‌بست، پس از سالیانی دراز تحمل درد و رنج ناشی از زخم‌های جسمی دوران جنگ، با نامی نیک در میان بندگان صالح خدا، بدون ذره‌ای نگاه به جاه، مقام و زخارف دنیوی، با دستانی خالی از مال دنیا، لیکن با ره‌توشه‌ای ارزشمند از جهاد فی سبیل‌الله و دلی لبریز از عشق به بندگان خالص خدا، به دیدار پروردگار خود شتافت. او بحق از مصادیق مردانِ مردی است که خداوند در حقشان می‌فرماید «من المومنین رجال صدقوا ماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا».

درگذشت شهادت‌گونه ایشان را به همسر، فرزندان و دیگر بازماندگان محترمشان و نیز به همرزمان جهادگرش صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای آن بزرگوار در جوار رحمت الهی آرامش همیشگی و غفران واسعه مسئلت می‌کنم  و در همین جا نیز برای ملت فداکار ایران سلامت و گذار عزتمندانه از سختی‌ها می‌طلبم.

از خدای شهیدان، عاقبت خیری برای همه رزمندگان دفاع مقدس و خود حقیرم در این ایام آخر درخواست می‌کنم.»

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر