/
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

آمریکا خرید نفت ارزان برای ذخایر استراتژیک خود را طی دو هفته آینده آغاز می کند

یکی از منابع وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور خرید نفت خام برای ذخایر استراتژیک خود را تا دو هفته دیگر آغاز می‌کند و این ذخایر را طی چند ماه پر خواهد کرد.
کد خبر : ۲۶۸۷۵

 به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، یکی از منابع وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور خرید نفت خام برای ذخایر استراتژیک خود را تا دو هفته دیگر آغاز می‌کند و این ذخایر را طی چند ماه پر خواهد کرد.

دونالد ترامپ به وزارت انرژی دستور داده این ذخایر را پر کند. هدف از این اقدام کمک به تولید کنندگان داخلی انرژی است که از کاهش قیمت نفت ناشی از گسترش ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه ضربه خورده اند.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ظرفیت این ذخایر استراتژیک 713 میلیون بشکه است و می‌تواند 77 میلیون بشکه نفت خام اضافی را در خود جای دهد.

مشخص نبود دولت چگونه می خواهد مخارج این خرید را تامین کند. قیمت 77 میلیون بشکه نفت با نفت بشکه‌ای کمتر از 30 دلار در روز دوشنبه، حدود 2.3 میلیارد دلار خواهد بود.

منبعی که این خبر را از وزارت انرژی آمریکا منتشر کرده مطمئن است که همه چیز به سرعت پیش می رود:« با توجه به بحث هایی که در صنعت نفت صورت گرفته مطمئنیم که این ذخایر طی چند ماه پر خواهند شد».

دونالد ترامپ که چشم به انتخابات ماه نوامبر دارد هفته پیش در توییتر گفت:« این به نفع مصرف کنندگان است، قیمت بنزین پایین می آید».

ولی کاهش قیمت نفت همچنین می‌تواند بسیاری از تولیدکنندگان داخلی نفت خام در آمریکا را به ورشکستگی بکشاند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر