/
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

بارش‌های ابتدای فروردین نگران کننده نیست

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در جلسه قرارگاه بازسازی سیل استان در رابطه با وضعیت لایروبی رودخانه های استان گفت: از ابتدای خرداد سال جاری تاکنون ۲۵۲ کیلومتر لایروبی در رودخانه‌های استان انجام شده که ۱۴۱ کیلومتر در گرگانرود، ۷۰ کیلومتر در حوضه قره سو، ۲۳ کیلومتر در اترک، ۹ کیلومتر در نکارود و ۹ کیلومتر نیز در خلیج گرگان انجام شده است.
کد خبر : ۲۶۹۱۹
به ‌گزارش نبض نفت به نقل روابط عمومی  وزارت نیرو، "سیدمحسن حسینی" افزود: ۷۷۰ کیلومتر از لایروبی رودخانه‌های گلستان باقی مانده که باتوجه به بکارگیری ۴۱ پیمانکار در این رابطه کار در حال انجام است ولی روند بیماری کرونا کمی از سرعت کار کاسته است.
وی با اشاره به مدیریت مخازن سدهای گلستان گفت: برای برنامه‌ریزی مخازن سدها برای آمادگی در برابر سیلاب احتمالی، از پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان ،پژوهشکده سازمان هواشناسی کشور، موسسه تحقیقات وزارت نیرو و برخی منابع غیر رسمی استفاده کرده‌ایم و باتوجه به مجموع پیش بینی‌ها تا پایان هفته اول فروردین ۱۳۹۹ وضعیت بارش‌ها نگران کننده نیست.
حسینی افزود: پیش‌بینی ۳۰ میلیون مترمکعب روان‌آب از ذوب برف‌ها را در طول فروردین ماه داریم.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص وضعیت آبگیری سدهای زنجیره‌ای گرگانرود اظهار کرد: در سد گلستان ۲۱ میلیون مترمکعب آبگیری انجام شده است که معادل ۵۲ درصد حجم این سد راشامل می شود. در سد بوستان ۱۸ میلیون متر مکعب حجم آبگیری معادل ۴۸ درصد و در سد وشمگیر نیز ۱۴ میلیون متر مکعب آبگیری انجام شده و حدود نیمی از ظرفیت مخازن سدهای استان خالی است.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر