/
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

آتش سوزی پالایشگاه "آرامکو-پتروناس" مالزی 5 کشته و یک زخمی داشت

روز سه شنبه آتش سوزی در پالایشگاه مشترک سعودی و مالزیایی "آرامکو-پتروناس" در جنوب مالزی، 5 تن را به کام مرگ برد و یک تن دیگر را مجروح کرد.
کد خبر : ۲۶۹۴۰
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز: مقامات مالزی اعلام کردند که آتش‌سوزی در مجتمع پالایشگاهی "پیک" در استان "جوهور" در جنوب این کشور که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت آرامکوی عربستان است است، جان 5 کارگر آنرا گرفت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.
سازمان آتش نشانی استان جوهر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این آتش سوزی دیشب ابتدا به شکل انفجار بروز کرد و سپس منجر به آتش سوزی گسترده در واحد تصفیه آب دیزلی یا "سوخت گازوئیل" آن شد با استفاده از گاز سولفور مشغول تصفیه گازوئیل بود.
این خبرگزاری به علت برزوز این حادثه که بر اثر آن 5 نفر کشته و یک نفر به شدت دچار سوختگی شد، اشاره ای نکرد اما به نقل از این بیانیه نوشت که علت یا علل احتمالی بروز این حادثه در دست بررسی است.

این دومین آتش‌سوزی در کمتر از یک سال است که در این مجمتع ۲۷ میلیارد دلاری روی می‌دهد، چون در ماه آوریل سال 2019 (فروردین 1398) هم در واحد سولفورزدایی پسماند هوایی این پالایشگاه آتش سوزی رخ داده بود که اگرچه کشته ای در بر نداشت اما به بخش های مهمی از آن خسارت سنگین وارد کرده بود.

وی داد که تلفات جانی به دنبال نداشت. شرکت سعودی آرامکو و پتروناس هرکدام با سهم ۵۰ درصد سرمایه تاسیس این مجتمع را تامین کرده‌اند.

شرکت های "پتروناس" مالزی و "آرامکو"سی عربستان سعودی بطور مشترک صاحب نیمی از سهام این پارلایشگاه هستند که ظرفیت آن در صورت بهره‌برداری کامل از فاز نهایی آن 300 هزار بشکه در روز است.
شرکت ملی نفت مالزی پیش بینی می کند که بزودی بتواند شاهد فروش فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه که ظرفیت محصولات پتروشیمی آن نیز 3،3 میلیون تن است در مالزی و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا باشد.
چون طبق برنامه ریزی ساخت این پرالایشگاه قرار بود این پالایشگاه تا اواسط سال 2020 (اول تابستا 1399) به بهره برداری کامل رسیده و علاوه بر نفت و گاز و گازئیل، دیگر محصولا پتروشیمی را نیز وارد بازار داخای و بین المللی کند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر