/
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

ضدعفونی چندباره جایگاه‌های عرضه سوخت در هر روز/ افت قابل توجه مصرف بنزین در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از کاهش میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به ۶۸ میلیون لیتر هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای درون و برون‌شهری خبر داد.
کد خبر : ۲۶۹۵۸

نبض نفت - کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این بود که مصرف بنزین در روزهای پایانی سال حداقل به 95 میلیون لیتر برسد که این رقم با کاهش ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری، از ابتدای اسفندماه تاکنون به‌طور میانگین به روزانه 68 میلیون لیتر رسیده است.

وی درباره مقدار مصرف نفت گاز در کشور گفت: با توجه به مصرف عمده نفت‌گاز در خودروهای سنگین و خدماتی در این بخش تغییر قابل‌توجهی مشاهده نشده است.

ویس‌کرمی مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در کشور را نیز به‌طور میانگین روزانه حدود 25 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این رقم که پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین 19 میلیون مترمکعب در روز بود، پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین روزانه 5 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ضدعفونی چندباره جایگاه‌های عرضه سوخت هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: در این زمینه طبق دستورعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا که به همه جایگاه‌ها ابلاغ شده است، عمل می‌شود.

ویس‌کرمی با اشاره به اعلام جایگاه‌های عرضه سوخت به‌عنوان یکی از نقاط مهم شیوع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت افزود: در همه جایگاه‌های عرضه سوخت، به‌طور مرتب روزانه چند نوبت نازل‌ها، شماره‌اندازها و دستگاه‌های کارت‌خوان ضدعفونی می‌شوند.

وی با تأکید بر پایش روزانه جایگاه‌ها برای اجرای دقیق الزام‌هی بهداشتی تأکید کرد: از اپراتورهای جایگاه‌ها که با ایثار و فداکاری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در چرخه توزیع سوخت فعالیت می‌کنند خواسته شده است به‌طور جدی اولویت سوخت‌گیری توسط خودشان، استفاده از دستکش و ماسک و در اختیار قرار دادن دستکش برای مراجعان را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به لزوم قدردانی از جایگاه‌داران که با تمام کمبودها تلاش کرده‌اند ملزومات بهداشتی را تهیه کنند، از مردم نیز خواست هنگام مراجعه به جایگاه‌ها و در صورت سوخت‌گیری شخصی، دستکش همراه داشته باشند و از تحویل پول نقد به اپراتورها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از فعال شدن شرکت‌های توزیع سوخت سیار افزون بر کلانشهر تهران در دیگر شهرها خبر داد و گفت: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا سوخت‌رسانی سیار نقش مهمی در کاهش مراجعه‌ها به جایگاه‌ها و کاهش ترددهای درون‌شهری خواهد داشت.

ویس‌کرمی افزود: در چند روز گذشته پنج دستگاه خودرو سوخت‌رسان سیار در شهر مشهد مقدس فعال شدند و به‌زودی سوخت‌رسانی توسط این شرکت‌ها در شهر اصفهان و دیگر شهرها نیز فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از توزیع گاز مایع به‌صورت الکترونیکی در سراسر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به مزایای بی‌شمار توزیع الکترونیکی سوخت از جمله افزایش نظارت بر روند سوخت‌رسانی، این طرح هم‌اکنون به‌صورت پایلوت در شهر زاهدان، زابل و ایلام اجرایی شده و به‌زودی در سرتاسر کشور نیز اجرایی خواهد شد که این کار نقش مهمی در کاهش چالش‌های عرضه و توزیع گاز مایع در کشور خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح با راه‌اندازی زیرساخت‌ها در نیمه نخست سال آینده با همراهی شرکت‌های توزیع‌کننده و مصرف‌کنندگان نهایی و ساماندهی در امر توزیع گاز مایع انجام شود.

ویس‌کرمی با اشاره به اینکه عملیات خطیر توزیع سوخت در کشور جزو خدماتی است که نه‌تنها متوقف نمی‌شود، بلکه در تمامی شرایط و در طول سال به‌صورت مستمر ادامه دارد، از زحمات همه کارکنان زنجیره توزیع سوخت از جمله جایگاه‌داران، پیمانکاران، اپراتورها، رانندگان نفتکش و کارکنان این شرکت در همه مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و انبارهای توزیع سوخت قدردانی کرد و افزود: همه کارکنان زنجیره توزیع سوخت به‌ویژه کارکنان بخش حمل‌ونقل به‌صورت شبانه‌روزی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا فداکارانه خدمت و جانفشانی می‌کنند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر