/
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
لوک اویل:

قیمت نفت ممکن است به زیر ۲۰ دلار برسد

معاون شرکت نفت لوک اویل (از شرکت‌های نفتی بزرگ روسیه) پیش بینی کرد: قیمت نفت در بازار جهانی ممکن است به زیر ۲۰ دلار برای هر بشکه سقوط کند.
کد خبر : ۲۶۹۶۲

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری دولتی تاس، لئونید فدون روز پنجشنبه گفت: سقوط بهای نفت ممکن است در بشکه ای ۱۵-۲۰ دلار متوقف شود.

وی درباره پیش بینی سقوط بهای نفت افزود: ما تجزیه و تحلیل فنی کردیم. البته مانند هر آنالیز فنی این براورد و ارزیابی ما تخمینی است. 

معاون شرکت لوک اویل گفت: بر اساس نتیجه تجزیه و تحلیل فنی، سطح نخست مقاومت در برابر کاهش بهای نفت در بازار جهانی در زمان حاضر دیده می شود.

وی ادامه داد: ما شاهد هستیم که این سطح بشکه ای ۳۲ دلار است و سطح دوم مقاومت دربرابر سقوط بهای نفت بین ۱۵ تا ۲۰ دلار برای هر بشکه خواهد بود. 

توافق نفتی میان اوپک و روسیه حدود دو هفته پیش، پس از مخالفت عربستان با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا پس از سه سال پایان یافت.

پیش از برگزاری این جلسه نیز انتظار می‌رفت توافق با مخالفت روسیه همراه شود. رییس جمهوری روسیه پیشتر از قیمت‌های کنونی نفت دفاع کرده بود و به همین دلیل ‌مخالفت این کشور با تعمیق توافق تولید، دور از ذهن نبود.

عربستان سعودی پس از لغو توافق، به برخی کشورهای خریدار نفت خود پیشنهاد فروش نفت به بهای ۲۵ دلار کرد و این مساله روند کاهش بهای نفت را سرعت بخشید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر