/
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

مرخصی اجباری ۳۵۰۰ کارمند غول نفتی آمریکایی

شرکت خدمات میدان نفتی هالیبرتون در واکنش به ریزش قیمت نفت و کاهش هزینه صنعت نفت شیل در بحبوحه جنگ قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا، ۳۵۰۰ کارمند خود را به مدت دو ماه به مرخصی اجباری فرستاد.
کد خبر : ۲۶۹۶۳

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، هالیبرتون اعلام کرد این ۳۵۰۰ کارمند طی این مدت به صورت یک هفته در میان کار خواهند کرد و تنها برای هفته ای که کار می کنند حقوق دریافت خواهند کرد.

صنعت نفت شیل آمریکا در پی سقوط شاخص قیمت وست تگزاس اینترمدیت به پایین ۳۰ دلار در هر بشکه، روی کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی هزینه متمرکز شده و تصمیم هالیبرتون هم در این راستا گرفته شده است.

سخنگوی این شرکت خدمات نفتی اظهار کرد: ما بر این باوریم که چنین برنامه‌ای به ما اجازه می‌دهد هزینه هایمان را به بهترین نحو مدیریت کنیم و در طی شرایط دشوار بازار به نفع کارمندان عمل کنیم.

هالیبرتون بزرگترین فراهم کننده خدمات شکاف هیدرولیک در منطقه شیل آمریکا است و با وجود تشکیلات بزرگی که دارد، از ریزش قیمتها تحت فشار قرار گرفته و ارزش سهام این شرکت در مدت چهار هفته گذشته ۷۰ درصد سقوط کرده و به بالای سهمی شش دلار رسیده است.

مشکلات بیشتر در راه است. حداقل یک تولیدکننده شیل از شرکتهای خدمات نفتی درخواست کرده است قیمتهایشان را حداکثر ۲۵ درصد کاهش دهند تا به کشورهای اکتشاف و تولید در بحران جدید کمک کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بررسی اخیر شرکت ریستاد انرژی نشان داده است که تنها ۱۶ شرکت اکتشاف و تولید فعال در مناطق شیل آمریکا هزینه های چاه نفتی پایین ۳۵ دلار در هر بشکه دارند که در میان آنها اکسون موبیل، شورون، دوون انرژی و ئی او جی ریسورسز به چشم می خورند اما این شرکتها هم اعلام کرده اند هزینه های خود را کاهش خواهند داد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر