/
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

نتایج نظرسنجی نبض نفت در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر روی اقتصاد ایران در سال 1399

بر اساس نتلیج نظرسنجی پایگاه خبری نبض نفت بیش از نیمی از رای دهندگان در این نظرسنجی معتقد هستند که کاهش قیمت نفت در روزهای پایانی سال 1398 تاثیر منفی زیادی بر روی اقتصاد کشور در سال جدید خواهد داشت.
کد خبر : ۲۶۹۸۶
نتایج نظرسنجی نبض نفت در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر روی اقتصاد ایران در سال 1399

به گزارش نبض نفت نتایج نظرسنجی صورت گرفته اخیر در خصوص کاهش قیمت نفت در روزهای پایانی ساال 1398 و اینکه این موضوع چقدر می‌تواند بر روی اقتصاد کشور در سال جدید تاثیر منفی داشته باشد به شرح زیر است:

کاهش قیمت نفت تاثیر منفی زیادی بر روی اقتصاد دارد 53 درصد

کاهش قیمت نفت تاثیر منفی اندکی بر روی اقتصاد دارد 11 درصد

افزایش یا کاهش قیمت نفت هیچ تاثیری بر روی اقتصاد ایران ندارد 8 درصد

افزایش یا کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر اقتصاد کشور برای ما اهمیتی ندارد 12 درصد

کاهش قیمت نفت باعث شکوفا شدن اقتصاد کشور می‌شود 15 درصد


نظرات دو تا از مخاطبان پایگاه خبری نبض نفت در خصوص نظرسنجی تاثیر قیمت نفت بر روی اقتصاد کشور

هادی فیروزجاهی مامور کنتورخوان اداره گاز شهرستان بابل، لیسانس حسابداری

اگر منظور سال جدیدی است که پیش رو داریم باشد تاثیر منفی زیادی خواهد داشت. ولی به صورت یک چشم‌انداز اگر به این موضوع نگاه کنیم کاهش قیمت نفت باعث کاهش وابستگی ایران به اقتصاد نفتی خواهد بود و ایران برای فرار از این راهکار مجبور به سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی دیگر کشور خواهد بود و انجام این کار همت بزرگ مسئولین و حتی مردم را می‌طلبد.

با کاهش عرضه نفت ایران در اوپک و اوپک پلاس و افزایش تقاضای آمریکا و متحدانش برای پر کردن انبارهای نفتی خودشان به احتمال قوی با یک کاهش نقدینگی شدیدی برای سال جدید و یا حتی چند سال بعد در ایران مواجه خواهیم شد و این خود شروعی برای رونق شکوفایی ایران از اقتصاد تک محصولی مبتنی بر نفت به اقتصاد پویای چند محصولی خواهد شد. به امید آن روزی که شاهد محقق شدن این موضوع باشیم.

این که نظر بنده حقیر کی به ثمر نشیند را شاید دوستان قبول نداشته باشند ولی امیدوار هستم هر چی که هست به نفع ما و ایران ختم به خیر شود.

یکی دیگر از مخاطبان نبض نفت که از اقشار کارگری است در این خصوص چنین نوشته است:

روزی که روزانه پنج میلیون بشکه نفت به فروش می‎رفت ما کارگران نان نداشتیم بخوریم الان هم که فروش نمی‌رود سفره ما خالی است. پس چه فروش برود چه نرود به حال ما فرقی ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر