/
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

اعزام فرستاده ویژه آمریکا به عربستان برای نجات نفت شیل

یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت نماینده ای از وزارت انرژی این کشور به ریاض فرستاده می شود تا از نزدیک با مقامات وزارت امور خارجه و وزارت نفت این کشور در مورد ثبات بازار جهانی نفت کار کند.
کد خبر : ۲۶۹۹۰
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، دولت ترامپ قصد دارد نماینده ویژه‌ای در زمینه انرژی به عربستان سعودی بفرستد تا در مورد ثبات بازار جهانی نفت مذاکره کنند. آمریکا به شدت درگیر سقوط قیمت نفت است تا آنجا که مقامات تگزاس قصد دارند تولید نفت خود را برای اولین بار طی 50 سال گذشته پایین بیاورند.

نفت طی دو هفته گذشته با آغاز جنگ قیمت بین عربستان و روسیه و همه‌گیری ویروس کرونا که تقاضای جهانی نفت را پایین آورده، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. نفت آمریکا در حال حاضر کمتر از 23 دلار در هر بشکه معامله می شود.

در پی از بین رفتن قرارداد سه ساله کاهش تولید بین عربستان و روسیه، این دو کشور درگیر یک جنگ برای به دست آوردن سهم بازار شدند. عربستان قول داده تولید خود را به رکورد 12.3 میلیون بشکه در روز برساند و نفتکش های متعددی را برای ارسال این نفت به سراسر جهان کرایه کرده است. به این ترتیب قیمت نفت در این هفته به پایین ترین حد طی 20 سال گذشته رسیده است.

 مقامات آمریکا اعتقاد دارند این اقدام عربستان سعودی برای پر کردن بازار نفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا باعث سقوط اقتصاد جهان می شود.

 یکی از مقامات ارشد آمریکا گفت نماینده ای از وزارت انرژی این کشور به ریاض فرستاده می شود تا از نزدیک با مقامات وزارت امور خارجه و وزارت نفت این کشور کار کند.

 سقوط قیمت نفت به تولید کنندگان نفت آمریکا آسیب زده و برخی از آنها مجبور شده‌اند کارکنان خود را به مرخصی بفرستند.

 رایان سیتون، یکی از مقامات صنعت نفت و گاز تگزاس گفت امیدوار است دونالد ترامپ بتواند با عربستان و روسیه مذاکره کرده و آنها را متقاعد کند تولید خود را همزمان با تولید در تگزاس پایین بیاورند.

سیتون گفت با محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در مورد یک قرارداد بین المللی برای اطمینان از ثبات اقتصادی همزمان با پایان بحران کرونا صحبت کرده است.

بارکیندوگفت با سیتون در مورد تحولات اخیر و احتمال همکاری آینده صحبت کرده است. بارکیندو و وزرای اوپک در گذشته با مقامات اجرایی صنعت شیل آمریکا در کنفرانس‌های سالانه مذاکره کرده بودند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر