/
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

سیل، خللی در روند فعالیت تاسیسات منطقه ویژه پارس ایجاد نکرده است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن تاکید بر اجرای دستورعمل‌های وزیر نفت برای مقابله با بارندگی‌های سیل‌آسا در استان بوشهر گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون خللی در روند فعالیت تاسیسات گازی و پتروشیمی ایجاد نشده است.
کد خبر : ۲۷۰۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی درباره اوضاع مناطق سیلابی منطقه ویژه پارس اظهار کرد: خوشبختانه با وجود بارندگی‌های شدید در سطح شهرستان‌های کنگان و عسلویه، روند فعالیت پالایشگاه‌های گاز و مجتمع‌های پتروشیمی عادی و تولید متوقف نشده است.

وی افزود: آبگرفتگی فاز ۱۹ پارس جنوبی ناشی از طغیان آب‌های پشت یک سد خاکی دست ساز بوده که با شکسته شدن این سد، در بازه زمانی کوتاهی سنگ‌های بزرگ وارد کانال‌هایی که هدایت آب‌های سطحی را به‌عهده دارند، شده و همچنین دو پل دسترسی محلی منتهی به منطقه پشت آنتن را نیز تخریب کرده که این مسئله آب گرفتگی بعضی از تاسیسات فاز ۱۹ و کمپ‌ها و استراحتگاه‌ها را به همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه با بیان اینکه مکاتبات با مسئولان استان بوشهر برای انجام اقدام‌های لازم با هماهنگی این سازمان انجام شد، عنوان کرد: امروز در بازدید از مناطق سیلابی منطقه ویژه پارس مشکلات بررسی و تمهیدات لازم برای زیرساخت‌های آسیب‌دیده، اندیشیده شد.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری همه دست‌درکاران مربوطه، کانال‌های تعبیه شده برای هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به درستی عمل کردند و هیچگونه آسیبی به فازهای پارس جنوبی وارد نشد و تنها آبراه دره هنوی در بالادست اتوبان شهید کشوری است که باید مهار شود و آن هم از دسترس ما خارج است.

وی در ادامه به روند فعالیت تولید و بهره‌برداری خطوط گازی نیز اشاره و اظهار کرد: در پی بارندگی‌های اخیر، قطعی گازی وجود نداشته و روند انتقال گاز به داخل آیگت‌های ۵ و ۶ و نیز خط لوله پلی‌اتیلن غرب ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه بر اجرای دستورعمل‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و یادآور شد: گزارش‌های مربوط به روند فعالیت‌ها در پارس جنوبی پس از باران‌های سیلابی به وزیر نفت و همین‌طور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است و اقدام‌های لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال در روند تولید طبق دستورها، پیگیری می‌شود.

موسوی یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آینده شاهد بارندگی در سطح استان بوشهر خواهیم بود که هم‌اکنون عملیات لایروبی کالورت‌ها در حال انجام است و در آینده تاسیسات گازی و پتروشیمی با مشکل آبگرفتگی روبه‌رو نخواهند شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر