/
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
انتصاب نماینده ویژه انرژی واشینگتن در عربستان

صنعت نفت آمریکا خواستار کمک ترامپ شد

درخواست صنایع نفتی آمریکا برای کاهش مقررات سختگیرانه در زمان شیوع ویروس کرونا و انتصاب نماینده ویژه انرژی واشینگتن در عربستان از تلاش‌های ایالات متحده برای رهایی از شر قیمت‌های پایین نفت به شمار می‌آید.
کد خبر : ۲۷۰۴۸

به گزارش نبض نفت به نقل از  رویترز، موسسه نفت آمریکا (ای‌پی‌آی) در نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست بعضی از الزام‌های نظارتی در صنایع نفت و گاز را با هدف تأمین سوخت پایدار در هنگام شیوع ویروس کرونا بردارد.

گروه لابی موسسه نفت آمریکا روز جمعه (یکم فروردین‌ماه ۹۹) در نامه‌ای اعلام کرد که نگرانی عمده آنها این است که در پی شروع ویروس کرونا تعداد محدودی از کارکنانشان  برای کار کردن در بخش‌های حیاتی این صنعت از سلامت کامل برخوردار باشند.

این موسسه همچنین عنوان کرد که کاهش مقررات سختگیرانه‌ می‌تواند مواردی از قبیل چشم‌پوشی از الزام‌های فصلی سوخت، تعلیق بازرسی‌ها و ممیزی‌های غیرضرور و برخی ملاحظه‌های لیزینگی را شامل شود.

سقوط قیمت نفت در پی شیوع ویروس کرونا و جنگ قیمتی عربستان و روسیه، سودآوری حفاری‌های نفت را که برای مدتی پررونق شده بود با تهدید روبه‌رو کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی دیگر به نقل از یک مقام وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دولت ترامپ روز دوشنبه (چهارم فروردین‌ماه) ویکتوریا کوتز را به عنوان نماینده ویژه انرژی این کشور در عربستان منصوب می‌کند.

این انتصاب با هدف تلاش‌های واشنگتن برای مقابله با سقوط قیمت نفت و آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن است که تهدیدکننده تولیدکنندگان انرژی ایالات متحده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر