/
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

چاه ۴۷۴ میدان نفتی مارون تکمیل شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از تکمیل عملیات حفاری چاه شماره ۴۷۴ در میدان نفتی مارون با به‌کارگیری دستگاه حفاری ۹۳ فتح خبر داد.
کد خبر : ۲۷۰۴۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سید عبدالله موسوی با اشاره به اینکه چاه شماره ۴۷۴ در میدان نفتی مارون در موقعیت مناطق نفت‌خیز جنوب هفتم مردادماه سال ۹۸ آغاز و سوم فروردین امسال تکمیل نهایی شد، گفت: این چاه در عمق بیش از ۳ هزار متری حفر شده است.

وی با بیان اینکه در سه روز نخست فروردین ماه امسال در مجموع یک هزار و ۳۶ متر حفاری چاه‌ها اعم از اکتشافی، توسعه‌ای توصیفی و تعمیری به‌وسیله ناوگان حفاری این شرکت انجام شده است، یادآور شد: ناوگان حفاری این شرکت بیش از ۷۰ دستگاه حفاری ملکی خشکی و دریایی اعم از سبک، سنگین و فوق‌سنگین در اختیار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، هم‌اکنون عملیات جابه‌جایی  ۱۱ دکل حفاری در موقعیت‌های عملیاتی در حال انجام است.

تشریح اقدام‌های شرکت ملی حفاری در سال ۹۸

موسوی به فعالیت‌های شرکت ملی حفاری در دو بخش عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و تخصصی درسال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش عملیات حفاری به عنوان رکن اصلی صنعت حفاری عملیات حفر و تکمیل ۱۱۴ حلقه چاه با موفقیت انجام و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از مجموع چاه‌های حفر شده  سه حلقه اکتشافی، ۳۹ حلقه توسعه‌ای توصیفی و ۷۲ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است، تصریح کرد: ۸۱ حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۶ حلقه شرکت نفت فلات قاره، چهار حلقه شرکت نفت مناطق مرکزی، سه حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن)، هفت حلقه در قالب پروژه‌ای و سه حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: تحقق ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ متر حفاری چاه‌ها از دستاوردهای سال ۹۸ است که از این رقم ۲۲ هزار و ۸۰۸ متر روی چاه‌های نامزد شده در پروژه‌های کلید در دست (EPD) و ۲۴ هزار و ۴۴۰ متر حفاری به روش افقی و جهت‌دار بوده است.

موسوی تصریح کرد: در این مدت ۲۸ دستگاه حفاری در زمینه حفر چاه‌های توسعه‌ای، شش دکل در چاه‌های اکتشافی، دو دکل چاه‌های توصیفی و ۲۴ دستگاه در چاه‌های تعمیری  استفاده شد و ۱۲ دستگاه نیز در مراحل بازسازی، تجهیز قطعه و کاریابی قرار داشتند.

وی به خدمات یکپارچه فنی و مهندسی به‌عنوان بخش دیگر فعالیت‌های شرکت ملی حفاری اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های انجام‌شده در این بخش به تحقق ۵ هزار و ۶۵۸ مورد خدمات متنوع منتج شد که شامل افزون بر  ۲۰ مورد عملیات تخصصی است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درباره شرایط کار در مناطق عملیاتی در هفته‌های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: تمهیدات پیشگیرانه بهداشتی ویژه‌ای در دو مقوله بهداشت عمومی و خودمراقبتی از سوی مدیریت اچ‌اس‌یی و فوریت‌های پزشکی شرکت با هماهنگی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در  دکل‌ها و اردوگاه‌های حفاری اعمال شده و با اختصاص تجهیزات و ملزومات لازم کارکنان در شرایط ایمن در حال انجام وظایف محوله هستند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر