/
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

قیمت جهانی نفت در ششمین روز فروردین 99

به دنبال امیدواری ها به تصویب قریب الوقوع بسته محرک اقتصادی دولت آمریکا در کنگره برای کاهش تبعات شیوع ویروس کرونا قیمت نفت روز چهارشنبه برای سومین جلسه متوالی شاهد افزایش بود.
کد خبر : ۲۷۰۶۲

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا اوایل امروز تا 25 دلار و 10 سنت بالا رفت اما بعدا با اندکی تعدیل و رشد 60 سنتی (2.5 درصدی) نسبت به جلسه قبل به 24 دلار و 61 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز با 49 سنت معادل 1.8 درصد افزایش به 27 دلار و 64 سنت رسید.

کنگره آمریکا احتمالا امروز بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری را که روز سه شنبه موجب رشد شاخص ها در بازارهای بورس شد به تصویب خواهد رساند.
با این حال، تقاضا برای فرآورده های نفتی و به خصوص سوخت جت در سطح جهان همچنان رو به کاهش است، زیرا دولت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به تعطیلی کسب و کارها و لغو پروازها کرده اند. همین مسئله مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «اگر قرنطینه شهرها که در بسیاری از کشورها اعلام شده و همچنین لغو پروازها ادامه پیدا کند، افزایش تقاضا دشوار خواهد بود... خطر افزایش عرضه نفت از سوی اوپک و روسیه نیز دیگر عاملی است که بازار نفت را تهدید می کند
نتایج نظرسنجی رویترز در روز سه شنبه نشان داد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا برای نهمین هفته متوالی افزایش یافته در حالی که انتظار می رود میزان ذخایر فرآورده های نفتی این کشور کاهش یافته باشد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد میزان ذخایر انرژی این کشور قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.


 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر