/
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

کرونا رُس آب را کشید

افزایش نگران کننده مصرف آب ناشی از گسترش بیماری کرونا، ضرورت اعمال مدیریت صحیح مصرف را دو چندان کرده است.
کد خبر : ۲۷۰۸۴

نبض نفت - افزایش نگران کننده مصرف آب ناشی از گسترش بیماری کرونا، ضرورت اعمال مدیریت صحیح مصرف را دو چندان کرده است.

توصیه به شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون در اثر شیوع کرونا در کشور، مصرف آب در کشور را ۴۰ درصد افزایش داده است و این در حالی است که مصرف آب بیش از نیاز واقعی، می تواند به بحران بی آبی در ماه های گرم سال بیانجامد.

روند مصرف بیش از حد آب از اسفند ماه گذشته آغاز شد و به حدی رسید که همان موقع «قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب و آبفای وزیر نیرو از افزایش  ۳۰ درصدی مصرف آب در تهران در مراسم افتتاح آخرین بخش از طرح های بزرگ آب و برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ستاد وزارت نیرو خبر داد و بر رعایت مصرف از سوی همگان تاکید کرد.

اما روند مصرف بی رویه مصرف آب همچنان در کشور تداوم یافت؛ به گونه ای که رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز درباره ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم تاکیدات مکرر داشت.

افزایش مصرف آب با شیوع کرونا در کشور درحالی رخ داده است که با وجود بارش های خوبی که از ابتدای امسال رخ داده، بر اساس آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۱۲۷ میلیمتر رسیده که همچنان نبست به سال آبی پارسال رشد منفی داشته است.

این رشد منفی سبب شده، «محمد فاضلی» سرپرست مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو، با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به مصرف بیش از حد آب هشدار دهد.

وی نوشت: شکست دادن کرونا نیاز به آب دارد، پس در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم تا بتوان بر این بیماری غلبه کرد.

فاضلی ادامه داد: بهتر است هنگام شستن دست‌ها ابتدا دست ها را کمی خیس کرده و سپس شیر آب را بسته و بعد به مدت ۲۰ ثانیه دست ها را به صابون آغشته کرد.

مشاور وزیر نیرو یادآور شده است: رعایت همین نکته ساده یعنی بستن شیر آب در فاصله استفاده از صابون می تواند ۶ لیتر آب را برای دیگران صرفه‌جویی کند.

همچنین «قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب و آبفای وزیر نیرو چندی پیش از افزایش ۴۰درصدی مصرف آب در کشور خبر داده و بر ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم تاکید کرد

حالا که بیماری کرونا کشورمان را درگیر کرده، ضروری است با مراقبت از منابع آب و صرفه جویی در مصرف، اجازه ندهیم مشکلات بیش از پیش گریبان‌گیر شود.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر