/
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

رشد تولید کالاهای منتخب شیمیایی و پتروشیمی

وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد: در ۱۱ ماهه پارسال (منتهی به بهمن) تولید کالاهای منتخب شیمیایی و پتروشیمی به بیش از ۴۹ میلیون و ۸۱۱.۷ هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ رشد یک درصدی دارد.
کد خبر : ۲۷۰۸۸
به گزارش نبض نفت به نقل از روتبط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، جداول آماری مربوطه نشان می دهد که ۱۱ ماهه سال ۹۷ تولید کالاهای منتخب شیمیایی و پتروشیمی به میزان ۴۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تن بود.
براساس اطلاعات وزارت صنعت، جمع تولید کالاهای منتخب شیمیایی در دوره این گزارش رقم ۴۲ میلیون و ۹۹۶.۹ هزار تن را نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ که رقم ۴۲ میلیون و ۹۲۳ هزار تن بود رشد ۰.۲ درصدی دارد.  
همچنین جمع کالاهای پلیمری از مجموع یاد شده در ۱۱ ماهه ۹۸ رقم ۶ میلیون و ۸۱۴.۸ هزار تن را ثبت کرد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ که ۶ میلیون و ۳۷۶ هزار تن بود، رشد ۶.۹ درصدی دارد.
آمار مورد بررسی بیشترین افت تولید را پلی کربنات (PC) با رقم ۷.۳ هزار تن در ۱۱ ماهه پارسال نشان داد، درحالی که در دوره مشابه در سال ۹۷ تولید آن ۱۲.۳ هزار تن بود، بدین ترتیب کاهش ۴۰.۷ درصدی دارد.
همچنین در دوره مورد بررسی بالاترین رشد عملکرد مربوط به «استایرن بوتادین رابر»  ( SBR) با رقم ۵۹.۶ هزارتن است که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ که رقم ۵۱.۱ هزار تن بود، رشد ۱۶.۶ درصدی دارد.
براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترکیب کالایی بیشترین کالاهای صادراتی پتروشیمی‌ها با ارزش ١۵ میلیارد دلار است که ۴۴ درصد سهم ارزش صادرات کالا را دارد.
کالاهای منتخب شیمیایی و پتروشیمی در این گزارش «پلی اتیلن (PE)»، «پلی پروپیلن (PP)»، «پلی استایرن ( PS)»، «اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS)»، «پلی وینیل کلراید(PUC) »، «اپوکسی رزین(ER)»، «پلی کربنات (PC) »، «پلی اتیلن ترفتالات (PET)»، «استایرن بوتادین رابر( PBR) »، «پلی بوتادین رابر (PBR)»، «اوره»، «آمونیاک» و سایر را شامل می شود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر