/
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

ارسال نخستین محموله کمک های ستاد اجرایی فرمان امام به مناطق سیل زده

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ارسال نخستین محموله کمک‌های این ستاد به مناطق سیل‌زده جنوب کشور و نیز راه‌اندازی آشپزخانه و طبخ و توزیع روزانه غذای گرم در این مناطق خبر داد.
کد خبر : ۲۷۰۸۹
به گزارش نبض نفت به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره )‌ «محمد ترکمانه» افزود: از اولین لحظات وقوع سیل در استان های جنوبی، نیروهای جهادی همکار ستاد اجرایی با حضور در مناطق آسیب دیده، به امدادرسانی به مردم پرداختند.

وی افزود: با توجه به نیاز مردم این مناطق به اقلام ضروری، نخستین محموله مواد بهداشتی، غذایی و پوشاک نیز روزگذشته به ۲ استان کرمان و بوشهر ارسال شد.
ترکمانه با بیان اینکه کمک‌های ارسالی از سوی نیروهای جهادی ستاد اجرایی بین مردم توزیع می شود، این محموله را شامل هزار دست لباس، هزار تخته پتو، هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته برای ۴ هزار نفر، ۵۰ چادر ۱۲ نفره برای اسکان ۶۰۰ نفر و ۴ هزار بطری آب معدنی و اقلام ضدعفونی و بهداشتی برشمرد.

وی یادآور شد: همچنین با راه‌اندازی  ۲ آشپزخانه توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در کرمان، روزانه ۳ هزار پرس غذای گرم، طبخ و در مناطق سیل زده توزیع می شود.
ترکمانه تاکید کرد: ارسال محموله‌های کمکی و جبرانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این استان ها مانند سایر حوادث غیرمترقبه‌ای که در کشور رخ می دهد، همچنان ادامه خواهد داشت و ما همواره در کنار مردم خواهیم بود.
این نهاد در ۲ حوزه اصلی امور خیریه و بخش اقتصادی فعالیت می‌کند. شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام نیز در زمینه‌هایی چون خدمات مالی و بانکداری، املاک و مستغلات، صنعت نفت، مخابرات و دامپروری فعال هستند.
بارندگی شدید در برخی از استان ها از جمله هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، کرمان و.. سبب وقوع سیل، مسدود شدن برخی محورهای فرعی و روستایی و آسیب دیدن زیرساخت ها در برخی استان ها شد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر