/
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

رشد ۵۷ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز مرزی شرق

میزان بارش های حوضه آبریز مرزی شرق که یکی از حوضه های اصلی در کشورمان است تا پنجمین روز فروردین ماه درحالی به رقم ۱۰۲.۶ میلیمتر رسیده که پارسال این حوضه در همین بازه زمانی ۶۵.۵ میلیمتر بارندگی داشت که نشان از رشد ۵۷ درصدی بارندگی در این حوضه است.
کد خبر : ۲۷۰۹۰
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارندگی ها در حوضه آبریز دریای خزر تا پنجم فروردین امسال به رقم ۲۹۸.۸میلیمتر رسیده و پارسال این حوضه آبریز ۳۸۱.۹ میلیمتر بارندگی داشت که میزان بارندگی‌های آن کاهش یافته است.  
حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان هم تا پنجم فروردین امسال ۳۶۱ میلیمتر بارندگی دریافت کرده درحالی که پارسال در همین بازه زمانی میزان بارش های آن ۴۱۴.۴میلیمتر بود.
روند بارش های حوضه دریاچه ارومیه درسال آبی جاری (مهرماه ۹۸تا آخر شهریور ۹۹) تا پنجم فروردین ۲۲۳.۹میلیمتر است در حالی که در سال آبی پارسال (مهرماه ۹۷تا آخر شهریور ۹۸) این حوضه ۳۴۹.۵میلیمتر بارش را تجربه کرده بود.
میزان بارش های حوضه فلات مرکزی ایران هم در سال آبی جاری و تا پنجم فروردین امسال به رقم ۱۴۷.۱میلیمتر رسیده که نسبت به دوره مشابه پارسال که ۱۳۹.۹میلیمتر بارندگی داشت رشد مثبت بارش را تجربه می کند.
روند بارش های حوضه آبریز قره قوم نیز تا پنجم فروردین امسال بارش ۱۷۴.۲میلیمتری گزارش شده که نسبت به دوره مشابه پارسال تغییری نکرده است.  

مجموع بارش ها در کل کشور در سال آبی جاری و تا پنجم فروردین درحالی به رقم ۲۱۹.۷ میلیمتر رسیده که پارسال در همین بازه زمانی ۲۴۰.۶ میلیمتر بارندگی داشت که نسبت به پارسال،  رشد منفی بارش ها را نشان می دهد.  

براساس تازه ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب استان گیلان تا پنجم فروردین امسال با بارش ۷۷۹.۸میلیمتری مقام نخست پربارش ترین استان کشور را دارد.
استان یزد با بارش ۵۵.۱ میلیمتری مقام نخست کم بارش ترین نقاط کشور را به خود اختصاص داده است.
براثر شیوع بیماری کرونا میزان مصرف آب نسبت به پارسال در همین بازه زمانی ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر