/
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
رانندگان ماشین امداد گاز در استان فارس:

آیا خون امدادگران گاز از رانندگان امداد رنگین‌تر است؟

تعدادی از رانندگان امداد شرکت گاز استان فارس ضمن انتقاد از وضعیت حقوقی و شرایط کاری خود تاکید کرده‌اند چرا باید بین آنها و نیروهای امداد گاز اینقدر تفاوت و تبعیض وجود داشته باشد.
کد خبر : ۲۷۱۱۸

به گزارش نبض نفت متن ارسال شده رانندگان ماشین امداد و اتفاقات گاز استان فارس به شرح زیر است:

با سلام ما جمعی از رانندگان ماشین امداد و اتفاقات گاز در نواحی و شهرستانهای استان فارس هستیم که تبعیض و ظلم‌هایی در حق ما و خانواده‌هایمان می‌شود. در حال حاضر سه نفر بر روی ماشین امداد و اتفاقات گاز به صورت دو روز روزکار، دو روز شب‌کار و دو روز استراحت کار می‌کنیم و مجموعاً در ماه 252 الی 240 ساعت مشغول به کار هستیم. در برخی موارد علاوه بر رانندگی کمک نیروی امدادی هم هستیم و به آنها کمک می‌کنیم و این در حالی است که ماهیانه دریافتی ما یک میلیون و ششصد هزار تومان می‌باشد و هیچ یک از مزایا اعم از اضافه‌کاری، شب‌کاری، تعطیل‌کاری، جمعه‌کاری، حق شیفت، حق مسکن، حق بن، حق اولاد، عیدی و پاداش، مرخصی، سنوات، ایاب و ذهاب و ... به ما تعلق نمی‌گیرد.

متاسفانه حتی طبقه‌بندی مشاغل هم برای ما اجرا نشده و ما پا به پای نیروهای امدادی که چهار نفر هستند و همه مزایا را دریافت می‌کنند شبانهروز کار می‌کنیم. ضجرآورتر این است که حقوق ما با نیروهای امداد که با هم کار می‌کنیم زمین تا آسمان فرق دارد.

از مسئولان محترم شرکت ملی گاز ایران خواهشمند هستیم این تبعیض ناروا را بردارند. رانندگان امداد و اتفاقات گاز در خود شهر شیراز این آیتم‌ها را دریافت می‌کنند ولی به ما این مزایا تعلق نمی‌گیرد. حتی عیدی هم به ما ندادند. مگر رنگ خون رانندگان امداد شیراز با رنگ خون ما تفاوتی دارد که این همه تبعیض بین ما وجود دارد؟

آیا با این تورم و با این حقوق ناچیز می‌توان زنده ماند؟ مگر ما و خانواده‌هایمان چه گناهی مرتکب شده‌ایم که باید این همه ظلم را تحمل کنیم ؟ ما همیشه شرمنده همسر و فرزندانمان هستیم، برای یک ماه هم که شده مسئولان محترم خودشان را به جای ما بگذارند تا بدانند ما و خانواده‌هایمان چه ضجر و سختی را تحمل می‌کنیم.

واقعا در این اوضاع چطور می‌توان با این حقوق زندگی کرد؟ الان هم که ویروس کرونا آمده و همه نیروهای اداری کمتر از حالت معمولی در محل کار حاضر می‌شوند اما ما مثل قبل در محل کار حاضر می‌شویم و با مردم سر وکار داریم و بیشتر از تمام پرسنل شرکت گاز در معرض خطر هستیم تو را به خدا به داد ما برسید. واقعاً ما رانندگان امداد قشر زحمتکش و مظلومی هستیم. چرا حق و حقوق ما را پایمال می‌کنند؟

درخواست ما این است که حق و حقوق ما را طبق اداره کار بدهند تا ما رانندگان ماشین امداد و اتفاقات گاز نواحی و شهرستان‌های استان فارس به حق و حقوق خود برسیم. از مسئولان می‌خواهیم عدالت را برقرار کنید. خواهشمندیم که مسئولین یه کم هم به ما فکر کنند ... با تشکر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر