/
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

جهش تولید در دوران تحریم با تقویت صنایع پتروشیمی میسر می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رونق اقتصاد و جهش تولید در دوران تحریم با تقویت صنایع پتروشیمی میسر است.
کد خبر : ۲۷۱۳۶

نبض نفت - سکینه الماسی درباره نامگذاری سال به‌عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: پارسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام، خام فروشی نفت کاهش یافت و اکنون لازم است برای جهش تولید در حوزه انرژی به توسعه زنجیره ارزش توجه کنیم.

وی درباره جایگاه صنایع پتروشیمی در رونق اقتصادی کشور و جهش تولید، افزود: یکی از مزایای تحریم‌ها توجه بیشتر به صنایع پایین‌دستی در حوزه نفت و گاز است، زیرا موضوع نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در دوران تحریم جدی‌تر گرفته شد و مسئولان برای رونق صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی مدون کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران می‌تواند با تنوع محصولات پتروشیمی و افزایش کمی تولید و عرضه این محصولات، بازار جهانی را در ابعاد گسترده تصاحب کند، تصریح کرد: در اسناد بالادستی کشور از جمله سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های جلوگیری از ضربه‌پذیری اقتصاد، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی عنوان شده است.

الماسی عنوان کرد: محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی، مواد اولیه بخش‌های بسیاری از اقتصاد ایران را فراهم می‌کند و از این منظر بسیار حائز اهمیت بوده و همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشور است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به جایگاه این صنعت، تحرک دیگر بخش‌های اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت، بنابراین افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت با رعایت تکمیل زنجیره ارزش، توسعه متناسب و تولید محصولات مورد نیاز صنایع نهایی، در سال جهش تولید توصیه می‌شود.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر