/
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

پایش بیش از ۱۱ هزار نفر از کارکنان ملی حفاری برای مقابله با کرونا

بالغ بر ۱۱ هزار و ۸۹۰ نفر از کارکنان عملیاتی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری ایران به‌منظور اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با ویروس کرونا پایش شدند.
کد خبر : ۲۷۱۶۷

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، پریسا قاسمی، سرپرست فوریت‌های پزشکی این شرکت در تشریح اقدام‌های انجام‌شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: کارکنان ماموریتی قبل از اعزام به دستگاه‌های حفاری و همچنین کارکنان عملیاتی قبل از رفتن به محل کار پایش می‌شوند و در درمانگاه‌های ستاد فوریت‌های پزشکی غربالگری گواهی سلامت دریافت می‌کنند.

وی افزود: تامین و توزیع  ٧٥ هزار عدد ماسک و ۱۲ هزار جفت دستکش برای پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، خدمات اردوگاهی و اماکن ستادی شرکت و  ۲۷۲ عدد ترمومتر جیوه‌ای و ۲۰ عدد پالس اکسیمتر برای سنجش اکسیژن خون از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه اجرای دستورعمل‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این بازه زمانی است.

قاسمی گفت: همچنین به‌منظور افزایش سطح مراقبت‌های فردی در فضای کاری نسبت به تامین ۳ هزار و ۴۷۰ لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست برای مصرف کارکنان و ۳۸۰ لیتر الکل و یک هزار و ۴۵ عدد گان، کلاه و لباس ضدویروس برای گروه واکنش سریع و پزشکان و پرستاران مستقر در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شرکت در مناطق عملیاتی و ستادی اقدام شد.

سرپرست  فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران افزود: ۱۷ مورد گندزدایی دستگاه‌های حفاری، اردوگاه‌ها، فضای اداری و  واحدهای مسکونی سازمانی و ۱۳ مورد ضدعفونی آمبولانس‌های شرکت براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی از دیگر اقدام‌ها در زمینه پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس خطرناک به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: پایش کارکنان دستگاه‌های حفاری از سوی پزشکان مقیم در موقعیت‌های دکل‌ها طبق پروتکل ابلاغی از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت انجام می‌شود و تشکیل تیم واکنش سریع  ۲۴ ساعته از سوی فوریت‌های پزشکی و اچ‌اس‌یی شرکت با هماهنگی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با هدف انجام اقدام‌های فوری در زمان لزوم صورت پذیرفته است.

قاسمی به ارسال مفاد پروتکل‌های درمانی و پیشگیرانه و غربالگری به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شرکت و توزیع پوستر و پمفلت‌های آموزشی در دستگاه‌های حفاری اشاره کرد و گفت: شماری از پزشکان در درمانگاه دستگاه‌های حفاری به صورت خودجوش در فضای مجازی گروه تشکیل داده‌اند و به پرسش‌ها و مسائل طرح شده از سوی کارکنان پاسخ می‌دهند.

سرپرست  فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این امور همچنان تهیه و ارسال ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی‌کننده، الکل و دیگر تجهیزات حفاظت فردی و پزشکی مورد نیاز مناطق عملیاتی و پشتیبانی را در دستور کار دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر