/
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

پاسخ منفی اوپکی‌ها به پیشنهاد الجزایر برای نشست فوق‌العاده

یک مقام اوپکی از پاسخ منفی اعضای اوپک به پیشنهاد وزیر انرژی و معادن الجزایر به عنوان رئیس دوره‌ای این سازمان برای برگزاری نشست فوق‌العاده خبر داد.
کد خبر : ۲۷۱۷۴

به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، یک مقام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد: اعضای اوپک از پیشنهاد محمد عرقاب، رئیس دوره‌ای این سازمان برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک با هدف کمک به بهبود قیمت و بازارهای جهانی نفت خام حمایت نمی‌کنند.

محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر که هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اوپک را به‌عهده دارد در پی سقوط قیمت‌های جهانی نفت خام متاثر از شیوع ویوس کرونا و آغاز جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه، از دبیرخانه این سازمان خواست با تشکیل هیئتی شرایط بازار را بررسی کنند.

این مقام که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد این درخواست نتوانسته است پشتوانه اکثریت لازم برای پیشبرد این پیشنهاد را به‌دست آورد، ریاض از جمله مخالفان این ایده بوده است.

سعودی‌ها همچنان درگیر جنگی سخت با روسیه برای تسلط بر بازار هستند. دلیل آغاز این نزاع شکست توافق تعمیق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» برای مقابله با آثار منفی شیوع ویروس کرونا در اوایل ماه مارس بود. 

الجزایر از دبیرخانه اوپک خواسته بود تا نشست هیئت کمیسیون اقتصادی به صورت تله‌کنفرانس تشکیل شود و کارشناسان فنی کشورهای عضو تأثیر ویروس کرونا را بر بازارهای نفت بررسی کنند.

این مقام اوپکی گفت: دیگر اعضای اوپک دلیلی برای برگزاری چنین نشستی نمی‌بینند، آنها باور دارند که جدال ریاض و مسکو باید توسط رهبران این کشورها حل و فصل شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر