/
۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

قیمت جهانی نفت درسیزدهمین روز فروردین 99

در حالی که افزایش بیش از حد انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و تشدید اختلافات در درون اوپک که موجب افزایش عرضه شده چشم انداز بازار نفت را تیره و تار کرده قیمت نفت برنت پس از پشت سر گذاشتن بزرگترین افت سه ماهه و ماهانه خود امروز هم شاهد کاهش بیشتری بود.
کد خبر : ۲۷۲۲۱
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در میانه تشدید ویروس کرونا که موجب سقوط اقتصاد جهانی و افت شدید تقاضا برای انرژی شده، قیمت نفت در نزدیکی پایین ترین رقم از سال 2002 قرا گرفته است. قیمت نفت خام در سه ماهه نخست امسال حدود 70 درصد افت را به ثبت رساند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 47 سنت معادل 1.8 درصد افت به 25 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 12 سنت معادل 0.6 درصد افزایش داشت ، به 20 دلار و 6 سنت رسید.
آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 10.5 میلیون بشکه رشد داشته که بسیار بیشتر از پیش بینی 4 میلیون بشکه ای تحلیلگران بوده است.
هیرویوکی کیکوکاوا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه نیسان سکیوریتیز گفت: «احساس حاکم بر بازار همچنان تیره و تار است و مشخص نیست که شیوع جهانی کرونا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت

بر اساس جدیدترین آمارها حدود 800 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و 38 هزار و 800 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اختلافات بین اعضای اوپک هم مزید بر علت شده تا احساس کاهشی حاکم بر بازار همچنان تداوم یابد. روز سه شنبه عربستان و دیگر اعضای اوپک نتوانستند بر سر برگزاری نشستی در ماه آوریل برای بحث در مورد کاهش قیمت ها به توافق برسند.
هری تچینگوئیریان تحلیلگر موسسه بی ان پی پاریبا گفت، خیلی بعید است اوپک با یا بدون روسیه یا آمریکا بتوانند به اندازه کافی تولید خود را کاهش دهند تا بتوانند افت تقاضا را جبران کنند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر