/
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

برنامه های پیشگیرانه و کنترلی شرکت ملی پالایش و پخش در مقابله با ویروس کرونا

ستاد، شرکت های تابعه و پالایشی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برنامه های پیشگیرانه و کنترلی خود در مقابله با ویروس کرونا را در سه محور اقدامات "مدیریتی"، "بهداشتی" و "آموزشی و آگاه سازی" پیگیری می کنند.
کد خبر : ۲۷۳۰۴
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مدیران ستاد، شرکت های تابعه و پالایشی به منظور پیشگیری از ابتلای همکاران خود به ویروس کرونا، ماموریت های اداری را به جز در شرایط عملیاتی و اضطراری لغو کردند.

خرید دستگاه تب سنج، تعطیلی همایش ها، کلاس های آموزشی، نمازخانه ها، رستوران ها، ورزشگاه ها و برنامه ریزی برای شیفت بندی و حضور حداقلی کارکنان در محل کار از جمله تصمیماتی است که در سطوح مدیریتی اتخاذ شده است.

حذف سیستم انگشت نگاری و جایگزینی آن با سیستم ثبت چهره به منظور ثبت حضور و غیاب کارکنان، تغییر ساعات کاری در برخی شرکت ها، برگزاری جلسات با پیمانکاران طرح ها به منظور پیاده سازی و پیگیری اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مقابله با ویروس کرونا برخی از اقداماتی است که در حوزه ی مدیریت شرکت ها در حال انجام است.

همچنین شرکت ها در بخش اقدامات بهداشتی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل ها و راهنماهای مرتبط، انجام عملیات غربالگری تب سنج در وروی ساختمان های ستادی و عملیاتی از حضور افراد مشکوک به بیماری جلوگیری می کنند.

تهیه محلول ضدعفونی کننده، دستکش های یکبار مصرف لاتکس، تهیه دستمال های نانو مختص هر میزکار، نصب دیسپنسر مایع ضدعفونی کننده در آسانسورها سعی در کنترل و پیشگیری از ابتلای کارکنان به ویروس کرونا کرده اند.

نیروهای خدماتی به استفاده از دستکش و ماسک یکبار مصرف ملزم شده اند و  رعایت دقیق نکات بهداشتی به روش های مختلف مورد تاکید قرار می گیرد.

ضدعفونی و گندزدایی محوطه ها، پیگیری دریافت گزارش آماری روزانه در خصوص مبتلایان به ویروس در شرکت های تابعه و ستاد و اطلاع از آخرین وضعیت درماین آنها، جمع آوری لباس های پرسنل خدماتی به منظور شستشو و ضدعفونی روزانه از دیگر اقدامات بهداشتی در سطح شرکت هاست.

سرویس های ایاب و ذهاب کارکنان، آمبولانس ها و سایر محیط های مدام در حال ضدعفونی است.

 اتاق های کنترل در شرکت های عملیاتی ایزوله شده و کمپ های پیمانکاران طرح هاو پروژه ها به منظور اطمینان از رعایت مسائل بهداشتی و آمادگی های لازم مورد بازدید قرار می گیرد.

اینها تنها بخشی از فعالیت هایی است که در حوزه بهداشت در شرکت ها در حال انجام است.

اطلاع از آخرین اطلاعات و اخبار ویروس کرونا و تهیه و ارسال این اطلاعات در قالب فایل های آموزشی از طریق سیستم اتوماسیون اداری، تهیه بنر و استند و تراکت آموزشی، توزیع بروشور و ارسال پیام های آموزشی از طریق پیامک بخشی از فعالیت های ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت های تابعه و پالایشی در حوزه آموزش و آگاه سازی است.

نیروهای خدماتی شرکت ها چهره به چهره آموزش دیده اند و در برخی از شرکت ها مراکز مشاوره به منظور اطلاع از موارد پیشگیرانه و چگونگی روند بیماری و درمان در بهداری ایجاد شده است که با اختصاص شماره تلفن مستقیم پاسخگوی تماس خانواده کارکنان هستند.

راه اندازی پویش های خودجوش از جمله "نه به دست دادن"، اختصاص رایگان سوخت به آمبولانس ها در برخی مناطق پخش با حضور داوطلبانه صاحبان جایگاه ها و ترغیب همکاران به استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف در محل های عمومی از دیگر مواردی است که در حوزه بهداشت و آگاه سازی کارکنان می توان به آن اشاره کرد.

گفتنی است جایگاه های سوخت از محل های پرخطر برای انتشار ویروس کرونا تشخیص داده شده است که در این زمینه نیز علاوه بر ابلاغ بخشنامه به جایگاه داران به منظور کنترل و پیشگیری از ابتلا هموطنان به این ویروس مانند سوختگیری خودروها توسط اپراتور جایگاه، تهیه دستکش های یکبار مصرف و ... ، مکررا از راه های مختلف از جمله ساخت موشن، تهیه اینفوگراف، تهیه بنر، استند و تراکت تلاش های زیادی برای آگاهی بیشتر مراجعان به جایگاه ها در حال انجام است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر