/
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

ماجرای تعدیل نیرو و افزایش دستمزد کارگران در سال 1399

فریدون امیری پارسا در یادداشتی ویژه به بررسی موضوع تعدیل نیرو توسط کارفرماها اشاره کرده و آن را صرفاً حربه‌ای برای عدم افزایش حقوق کارگران متناسب با شرایط اقتصادی کشور دانسته است.
کد خبر : ۲۷۵۲۳



یادداشت از فریدون امیری پارسا فعال کارگری و خبرنگار افتخاری نبض نفت

دوستان عزیز کارگر و تمامی مسئولین محترمی که فریب بازی تعدیل نیرو را می‌خورید و اجازه بهره‌کشی می‌دهید لطفا دقت بفرمائید.

ماده قانونی چهل و یک قانون کار را با دقت بخوانید و با متن زیر انطباق دهید !

وقتی تورمی در کشور اتفاق می‌افتد دلیلش بالا رفتن قیمت است و وقتی قیمت بالا برود شرکت‌های تولیدی وکارخانه‌های بزرگ صنعتی تولیدی به دلیل افزایش قیمت سود سرشاری می‌برند.

گاهی این تورم به خاطر بالا رفتن مواد اولیه وارداتی ازخارج می‌باشد که کارخانه‌دار، کارفرما و تولیدکننده نیز قیمت تمام شده در بازار را بالا می‌برد و باعث می‌شود دولت یک شبه بنزین را سیصد درصد بالا ببرد!

قیمت‌ها بالا رفت و هیچ کس جلوی آن را نگرفت !!

پس الان باید آن کارفرما و تولیدی که ده یازده ماه از سال سود هنگفت کرده مزد کارگر را با همان گرانی که به وجود آمد و سود کلانی که کرده به قول معروف میزان کرده و بالا ببرد !!

اما می‌بینیم که عملا برعکس مردم و کارگران را می‌ترسانند و با فریب و ایجاد رعب و وحشت می‌گویند تعدیل نیرو اتفاق می‌افتد !

کارخانه‌دار، کارفرما و تولیدکننده محترم حالا که قیمت یک پفک را از پانصد تومان به دو هزار تومان افزایش داده‌ای چرا حقوق کارگر را هم همانطور بالا نمی‌بری !؟

البته این موضوع به غیر از رونق بسیار خوبی است که با بالا رفتن مزد کارگران و قدرت خرید وی در بازار و کل کشور به وجود آمده و به شدت هم باعث جهش تولید(نام سال جدید) خواهد شد !!


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر