/
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

قیمت نفت تا پایان ۲۰۲۰ به ۴۵ دلار می رسد

مدیر عامل شرکت گازپروم نفت روسیه گفت اگر آمریکا تعطیلی های ملی را کاهش دهد و تقاضای نفت افزایش پیدا کند، قیمت نفت می‌تواند در پایان سال میلادی جاری به ۴۰ تا ۴۵ دلار در هر بشکه برسد.
کد خبر : ۲۷۶۲۹
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، مدیر عامل شرکت گازپروم نفت روسیه گفت اگر آمریکا تعطیلی های ملی را کاهش دهد و تقاضای نفت افزایش پیدا کند، قیمت نفت می‌تواند در پایان سال میلادی جاری به 40 تا 45 دلار در هر بشکه برسد.
الکساندر دیوکوف گفت این یک سناریوی خوشبینانه است که بر اساس بهبود فعالیت های اقتصادی در نیمه دوم سال میلادی جاری طرح ریزی شده است. وی گفت در حال حاضر پیش بینی شرایط تقاضای نفت آسان نیست و انتظار یک افزایش زیاد در قیمت کاملا غیر واقعی به نظر می رسد.
دیوکوف در پاسخ به سوالی در مورد قرارداد اوپک و متحدانش که این بار سایر تولید کنندگان مثل برزیل، نروژ و آمریکا هم به آن پیوسته اند گفت هنوز برای اعلام موفقیت زود است. وی اشاره کرد کاهش تولید برای تمام تولیدکنندگان ضروری است.
اوپک و متحدانش توافق کرده‌اند 9.7 میلیون بشکه در روز نفت را از اول ماه مه از بازارهای جهانی  خارج کنند. این کاهش تولید دو ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن 7.7 میلیون بشکه در روز تا پایان 2020 از تولید نفت دنیا کم می شود. بعد، این کاهش تولید به 5.8 میلیون بشکه در روز می رسد که تا آوریل 2022 برقرار خواهد بود.
دیوکوف گفت سهم روسیه از این قرارداد جدید کاهش تولید 18 درصد است و اضافه کرد این همان سهمیه ای است که روسیه در قرارداد اول کاهش تولید اوپک و متحدانش داشت. با اضافه شدن شرکت کنندگان غیر اوپک جدید، سهم روسیه از کاهش کلی به کمتر از 15 درصد می‌رسد.
عکس العمل قیمت نفت به قرارداد کاهش تولید و توافق تولیدکنندگان نفت گروه 20 برای مشارکت در این قرارداد، بسیار ضعیف بود. قیمت شاخص نفت برنت در حال حاضر 32.22 دلار در هر بشکه است و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 22.72 دلار در هر بشکه معامله می‌شود که نشان می‌دهد بازیگران بازار هنوز هم نگران بخش تقاضا در معادله نفت هستند.
مدیرعامل گازپروم در مورد تقاضای نفت گفت وقت آن رسیده که نحوه اداره بازار نفت تغییر کند. وی اضافه کرد:« در طولانی مدت، باید به جای تنظیم میانگین عرضه 5 ساله، افزایش تقاضای نفت را هدف قرار دهیم».

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر