/
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

ذخیره ۱۶۰ میلیون بشکه نفت بر روی دریا به امید فروش گران تر

منابع کشتیرانی اعلام کرده‌اند نفتی که در تجهیزات ذخیره سازی شناور و بر روی نفتکش ها ذخیره شده به حداقل ۱۶۰ میلیون بشکه رسیده است که شامل ۶۰ نفتکش بسیار بزرگ با ظرفیت ۲ میلیون بشکه می شود.
کد خبر : ۲۷۷۰۸
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، تاجران حدود 160 میلیون بشکه نفت را روی کشتی ها ذخیره کرده‌اند که دو برابر مقدار ذخیره شده در هفته گذشته است. این تاجران سعی می‌کنند با عرضه بیش از حد نفت به خاطر کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا کنار بیایند.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه توافق کرده‌اند 9.7 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت را از تولید خود کم کنند تا به افزایش قیمت نفت کمک شود و جلوی عرضه بیش از حد آن به بازار را بگیرند.

 در همین حال تاجران به دنبال پیدا کردن منابع ذخیره بر روی زمین یا دریا هستند. به نظر می رسد این بیشترین میزان عرضه مازاد نفت در تاریخ باشد.

 منابع کشتیرانی اعلام کرده‌اند نفتی که در تجهیزات ذخیره سازی شناور و بر روی نفتکش ها ذخیره شده به حداقل 160 میلیون بشکه رسیده است که شامل 60 نفتکش بسیار بزرگ با ظرفیت 2 میلیون بشکه می شود.

  25 تا 40 نفتکش بسیار بزرگ تا حالا برای ذخیره سازی نفت از ابتدای آوریل اجاره شده اند و کمتر از 10 نفتکش هم در فوریه  به این کار اختصاص داده شده است.

 آخرین بار که ذخایر شناور به این مقدار رسید در 2009 بود که تاجران بیش از 100 میلیون بشکه را بر روی دریا ذخیره کرده بودند. این ذخایر شناور بیشتر در خلیج آمریکا و سنگاپور قرار دارند یعنی قطب های بزرگ نفتی دنیا.

شرایط بازار نفت خام به صورتی است که قیمت های آینده بالاتر از قیمت فعلی نفت است. در این شرایط تاجران ترجیح می‌دهند بشکه های نفت خود را به امید فروش آنها با سود بیشتر ذخیره کنند.

بیش از 770 نفتکش بسیار بزرگ در دنیا وجود دارد و تحلیل‌گران تخمین می زنند 100 تا 200 نفتکش از این تعداد در ماه های آینده برای ذخیره نفت مورد استفاده قرار گیرند.

به نظر می رسد در حال حاضر ذخیره نفت بر روی تجهیزات شناور تنها راه غلبه بر عدم تعادل بین تولید و مصرف باشد.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر