/
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

ساخت دستگاه بوسنج داخلی گاز در خراسان رضوی

سرپرست شرکت گاز استان خراسان رضوی از طراحی و ساخت نمونه بومی دستگاه بوسنج گاز طبیعی با تکیه بر دانش پژوهشگران داخلی خبر داد.
کد خبر : ۲۸۰۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری گفت: ساخت دستگاه بوسنج گاز طبیعی در راستای بوم‌سازی اقلام راهبردی صنعت گاز و با توجه به لزوم جایگزینی ماده بودارکننده وارداتی با تولیدات داخلی انجام شده است.

وی افزود: این دستگاه دارای ویژگی‌هایی مانند امکان کالیبره دیجیتال، مشاهده فلوی هوا و گاز، دستیار هوشمند اندازه‌گیری، بی‌نیاز از تصحیح نتایج، پورت ارتباط صنعتی و باتری قابل شارژ است که از نمونه بوسنج آمریکایی ODARATOR  بسیار پیشرفته‌تر و ۳۰ درصد در قیمت تمام‌شده نیز ارزان‌تر است.

سرپرست شرکت گاز استان خراسان رضوی تصریح کرد: با تجاری‌سازی و تولید انبوه نمونه داخلی این دستگاه، عملاً وابستگی شرکت‌های گاز استانی به نمونه آمریکایی آن به‌صورت کامل برطرف خواهد شد.

به گفته افتخاری، این محصول، دستاورد گام نخست پروژه پژوهشی ساخت دستگاه هوشمند گاز طبیعی (بینی الکترونیکی) است که با تمهیدات در نظر گرفته شده، نمونه ارتقایافته آن (بینی الکترونیکی) در فازهای بعدی با قابلیت‌هایی همانند تشخیص و تعیین شدت بو بدون نیاز به دخالت اپراتور و با استفاده از هوش مصنوعی، ثبت اطلاعات، مانیتورینگ پیوسته و ارسال آلارم انجام خواهد شد.

نمونه بومی‌سازی شده دستگاه بوسنج گاز طبیعی در شرکت گاز استان خراسان رضوی با همکاری واحد فنی و فروش عمده و امور اچ‌اس‌یی این شرکت و مشارکت شرکت دانش‌بنیان پویا پردازش جام به مرحله ساخت رسیده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر