/
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

افزایش عرضه نفت اوپک ۲ میلیون بشکه در روز

عرضه نفت خام توسط تولیدکنندگان نفت اوپک در ماه آوریل بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به بالاترین حد از دسامبر ۲۰۱۸ رسیده است.
کد خبر : ۲۸۰۶۱
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، عرضه نفت خام توسط تولیدکنندگان نفت اوپک در ماه آوریل بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به بالاترین حد از دسامبر 2018 رسیده است.
طبق اطلاعات شرکت پترو لجستیکس، این بالاترین عرضه نفت اوپک طی یک سال و نیم گذشته است و بیشتر مربوط می شود به افزایش تولید عربستان و امارات متحده عربی. کویت، یک متحد نزدیک دیگر عربستان در منطقه خلیج فارس هم صادرات نفت خود را طی این ماه به بالاترین حد طی چند سال گذشته رسانده است. این در حالی است که کویت قول داده است قبل از آغاز رسمی قرارداد کاهش تولید در اول ماه مه، تولید خود را پایین بیاورد.

کویت، چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک، هفته گذشته کاهش عرضه نفت به بازارهای بین‌المللی را آغاز کرده است. خالد الفاضل، وزیر نفت این کشور گفته بود در برابر شرایط بازار احساس مسئولیت می‌کند.

پس از شکست مذاکرات اوپک و متحدانش در اوایل ماه مارس به‌خاطر مخالفت روسیه با کاهش 1.5 میلیون بشکه در روز از تولید نفت این گروه، اعضای اوپک صادرات نفت خود را افزایش دادند.
شرکت پترو لجستیکس افزایش صادرات عربستان، کویت و امارات را تا پایان ماه مارس گزارش داده است. در اوایل آوریل، بسیاری کشورهای عضو اوپک عرضه نفت را بالا بردند و عربستان از 12.3 میلیون بشکه در روزی که قبلا اعلام کرده بود گذشت. صادرات نفت عربستان در دو هفته اول آوریل به 10000 میلیون بشکه در روز رسید. به همین ترتیب صادرات کویت، امارات و نیجریه هم نسبت به نیمه دوم ماه مارس افزایش یافت.
عربستان سعودی با نزدیک شدن به اول ماه مه و آغاز قرارداد جدید اعلام کرد کاهش تولید خود را قبل از زمان رسمی این قرارداد آغاز کرده است.
 ولی تحلیلگران عقیده دارند حدود 10 میلیون بشکه در روز کاهش تولید اوپک و متحدانش در ماه‌های مه و ژوئن برای حمایت از بازار نفت کافی نیست. تقاضای جهانی نفت 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است یعنی 3 برابر کاهش تولیدی که اوپک و متحدانش در نظر گرفته اند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر