/
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

بومی‎سازی بیش از ۶ هزار قطعه پرمصرف صنعت حفاری

رئیس مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری از بومی‌سازی بیش از ۶ هزار قطعه پرمصرف صنعت حفاری در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از اقلام مهم و کاربردی این صنعت که نبود آنها سبب توقف در فرآیند تولید می‌شود، به همت متخصصان شرکت ملی حفاری و با همکاری صنعتگران خوزستانی، طراحی و ساخته شد.
کد خبر : ۲۸۲۸۴
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بهنود منصورنژاد با اشاره به اینکه تولید این قطعات تا پیش از این در انحصار چند شرکت خارجی بود، افزود: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این زمینه فعالیت‌های مؤثر و قابل توجهی انجام داده که حاصل آن بومی‌سازی ۶ هزار و ۹۲۳ قلم قطعه پرمصرف و حیاتی در صنعت حفاری است.

وی تصریح کرد: در میان این قطعات که ورود آنها به چرخه عملیات و عملکرد میدانی آنها مورد تائید واحدهای عملیاتی قرار گرفت، قطعات مربوط به تجهیزات فوران‌گیرهای دورانی مورد استفاده در عملیات حفاری با هواست. 

رئیس مهندسی و ساخت شرکت ملی حفاری ایران همچنین به طراحی و ساخت مجموع شافت و برنجی رزینگ لاین دستگاه حفاری ۵۳ فتح اشاره کرد و گفت: از دیگر موارد مهم، ساخت مجموعه سیستم جک هیدرولیک دستگاه حفاری دریایی مورب، استاپ رینگ تراولیگ بلاک و دیسک برک بالابرنده (drawworks) دکل‌های حفاری ۲۱ تا ۲۴ فتح و شیر ایمنی شش و پنج هشتم اینچ اداره ابزار در گردش حفاری است. 

منصورنژاد با بیان اینکه استفاده از مجموعه قطعات و تجهیزات ساخت داخل سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در بر داشته است، افزود: برای امسال نیز فهرستی از اقلام و نیازهای تجهیزاتی اساسی با همکاری بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت شناسایی و با همیاری سازندگان و صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای نخستین‌بار بومی‌سازی و ساخت داخل خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر