/
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

ماجرای کاهش سهمیه سوخت وانت بارها چیست؟

به تازگی خبری مبنی بر اینکه سهمیه‌ بنزین وانت‌بارها بتدریج هر ماه ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش می‌یابد، منتشر شد و این شائبه را به وجود آورد که ممکن است سهمیه خودروها به تدریج کاهش یابد؛ اما سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن رد این شائبه ماجرای کاهش سهمیه را توضیح داد.
کد خبر : ۲۸۳۵۲
نبض نفت - فاطمه کاهی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای کاهش سهمیه خودروها وجود ندارد، اظهار کرد: قرار نیست که سهیه سوخت خودروها تغییری پیدا کند و در تغییر خصوص سهمیه وانت بارها از لیتراژ به اعتباری نیز باید گفت که این موضوع تا پایان خردادماه به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده وهیچ تغییری انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده پس از پایان مهلت تعیین شده سهمیه وانت بارهای درون وبرون شهری از لیتراژ به اعتباری تغییر یابد، تاکید کرد: این موضوع ارتباطی با کاهش سهمیه سوخت خودروها ندارد و جای نگرانی برای این موضوع نیست.

به تازگی دفتر کالای سازمان راهداری از کاهش سهمیه بنزین پایه وانت‌بارها از یک تا دو ماه آینده خبر داد و اعلام کرد که سهمیه‌ها بتدریج هر ماه ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش می‌یابد و این تصمیم جهت یکدست شدن ناوگان حمل و نقل بار درونشهری و برونشهری گرفته شده است. در حال حاضر سهمیه بنزین پایه برای وانت‌بارهای کم‌مصرف ۳۰۰ لیتر در ماه و برای وانت‌بارهای پرمصرف ۴۰۰ لیتر در ماه است.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر