/
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

آغاز ساخت ۶ مخزن جدید ذخیره سازی بنزین و نفت گاز در پالایشگاه بندرعباس

عملیات ساخت شش مخزن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه بندرعباس آغاز شد.
کد خبر : ۲۸۴۵۶

به گزارش نبض نفت به نقل از پالایشگاه نفت بندرعباس، با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فراورده‌های نفتی، در مراسمی با حضور مدیران و روسای این مجموعه، کلنگ آغاز عملیات ساخت ۶ مخزن جدید ذخیره سازی فرآورده های بنزین و نفت گاز زده شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این مراسم گفت: این مخازن شامل ۲ مخزن برای فرآورده بنزین از نوع سقف شناور و ۴ مخزن از نوع سقف ثابت برای فرآوده نفت گاز است که هر یک ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۰ هزار بشکه را دارند.

هاشم نامور افزود: با ساخت مخازن جدید در مجموع ظرفیت ذخیره سازی فرآورده ها در پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش می یابد و علاوه بر اینکه حجم ذخیره سازی را به مدت ۱۰ روز افزایش می دهد، موجب کاهش ریسک و استمرار فرآیند تولید نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این طرح ۱۸ ماه است، گفت: برای اجرای این طرح ۲۲۰ میلیارد تومان و ۸۰۲ هزار یورو هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افزایش ظرفیت ذخیره سازی بنزین و نفت گاز، کاهش ریسک عملیات تولید و ذخیره سازی، افزایش توان تاب آوری مطابق با نقشه استراتژی شرکت، تامین بخشی از مخازن طرح بزرگ احداث واحدهای کک سازی، استفاده از تمامی ظرفیت‌های فنی موجود و افزایش راندمان سیستم انتقال و ذخیره سازی فرآورده را از اهداف ساخت ۶ مخزن جدید عنوان کرد.

نامور با بیان اینکه کلیه اقدامات فنی مهندسی در این طرح توسط مهندسان و کارشناسان شرکت انجام شده است، گفت: اجرای این طرح شامل ۱۰۰ هزار تن خاک ریزی و خاک برداری، ۶۵ کیلومتر کابل‌های برق و ابزار دقیق، ۲۵ کیلومتر خط لوله، برقراری سیستم TGS برای کلیه مخازن، نصب و راه اندازی ۶ دستگاه پمپ سانتریفیوژ، اجرای سیستم‌های خنک کننده و ضد حریق و استفاده از ۵ هزار تن ورق‌های ساخت مخزن است.

وی با اشاره به استفاده از توان پیمانکار داخلی در اجرای طرح تصریح کرد: اجرای این طرح موجب ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر نیروی بومی می شود.

مخازن ذخیره سازی در پالایشگاه نفت بندرعباس به طور کلی به سه دسته مخازن ذخیره سازی نفت خام و میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه و مخازن فرآورده های میانی و نهایی تقسیم بندی می شوند.  

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر