/
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

فروش آنلاین بیمه‌های اتومبیل برای جامعه سهامداری در طرح تخفیفی طلوع حکمت

کد خبر : ۲۸۴۹۰

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت، عذرا نجفی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه حکمت در آغاز کلام خود از سهم رشته بیمه‌ای شخص ثالث و حوادث راننده در پرتفو سال گذشته گفت و عنوان کرد: شرکت بیمه حکمت در این رشته بیمه‌ای برای پرتفوی خود در سال پیشین 52/8 درصد و در رشته بدنه نیز 3/5 درصد سهم داشت. همچنین نرخ رشد حق بیمه در رشته ثالث و حوادث راننده نسبت به سال 97 حدوداً 2/5 برابر و در رشته بدنه 3/5 برابر افزایش یافته است.

نجفی در ادامه سخنان خود از طرح ها و تخفیفات ویژه حوزه کاری خود گفت و تصریح کرد: جشنواره های تخفیفی طرح طلوع حکمت در حال حاضر برقرار است و هم اکنون این طرح در سیستم بیمه گری برای جامعه سهامداری فعال می باشد و به طرح های جشنواره های تخفیفی نیز اعمال خواهد گردید.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه حکمت به ضریب نفوذ بیمه اشاره داشت و تاکید کرد: ضریب نفوذ یکی از شاخص های مهم عملکرد صنعت بیمه است که از تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی کشور به دست می آید که نشان می دهد چند درصد از کل تولید سالانه کشور مربوط به صنعت بیمه است.
وی افزود: میانگین جهانی ضریب نفوذ بیمه 6/1 درصد می باشد که این رقم در سال 97 به میزان 2/38 درصد می باشد و مقایسه ضریب نفوذ بیمه در ایران با میانگین جهانی آن نشان دهنده نفوذ پائین صنعت بیمه در کشور است که از دلایل آن می توان به عدم آگاهی مردم از بیمه و مزایای آن، قیمت تمام شده بالای حق بیمه ها، مشکلات اقتصادی و فرهنگ مردم (اعتقاد به فرهنگ قضا و قدر) اشاره کرد که با افزایش آگاهی و شفافیت خدمات بیمه ای به مردم، استفاده از خدمات بیمه ای الکترونیکی، ایجاد معافیت های مالیاتی ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش دهیم. علی ایحال که با توجه به حوادث غیرمترقبه سال های 97 و 98 و همچنین رشد نسبت بازار سرمایه به سهام شرکت های بیمه‌ای ضریب نفوذ بیمه ای در سال جاری با رشد خوبی همراه خواهد بود.
این مدیر بیمه حکمت در پاسخ به این سوال که استارت آپ ها تا چه میزان می توانند در فروش بیمه نامه ها نقش داشته باشند، گفت: به علت پیچیده شدن زندگی های روزمره مردم فرصت چندانی جهت انجام کارهای بیمه ای، ایستادن در صف های طولانی جهت انجام خرید خدمات بیمه ای و پر کردن فرم های طولانی را ندارند و این امر اهمیت فروش بیمه نامه بصورت الکترونیکی را بیش از بیش نمایان می سازد، البته عبور از بازار سنتی و پیوستن به بازار آنلاین مسیری دشوار و طولانی است که نیازمند آگاهی مردم نسبت به مزایای خرید بیمه نامه بصورت آنلاین می باشد.
نجفی ادامه داد: فروش بیمه نامه بصورت آنلاین یکی از از ارزانترین و سریع ترین روش های خرید بیمه‌ای است که علاوه بر مقرون به صرفه بودن آن، باعث حذف فرم های کاغذی می گردد. امروز شرکت های بیمه در حال به روزرسانی استارت آپ های بیمه ای و آنلاین خود هستند تا راه را برای مشتریان خود هموار سازند.
وی مهم ترین فاکتورهای در افزایش موفقیت های شرکت های بیمه ای را اینگونه برشمرد که نیروی انسانی متخصص و متبحر، فناوری اطلاعات پیوسته و مستمر با مشتریان، کسب رضایت مشتریان، تعیین اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، ارائه خدمات سریع به مشتریان و ارتقاء اطلاعات بازاریابی و دانش کافی شبکه فروش می توانند سرمایه های عظیم شرکت ها باشند.
مدیر بیمه های اتومبیل بیمه حکمت در انتهای سخنان خود پیشنهادی را برای افزایش میزان فروش در شرکت در بازار رقابتی صنعت بیمه بیان کرد و گفت: برنامه ریزی مدرن و ماهانه جهت برگزاری جلسات با مشتریان بالقوه جامعه سهامداری و غیرسهامداری برای آشنایی بیشتر توسط شعب در دستور کار قرار گیرد و همچنین دوره های آموزشی جهت افزایش توان و دانش کارشناسان و پرسنل نیز مورد اهمیت و توجه مدیران ستاد باشد تا جهت افزایش بهره وری و توانمند سازی آن ها از این امر استفاده گردد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر