/
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
به پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا

میانگین تقاضای جهانی نفت به زیر ۱۰۰ میلیون بشکه می‌رسد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی ماهانه‌اش پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت خام را نسبت برآورد پیشین کاهش داد.
کد خبر : ۲۸۴۹۸

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از واشینگتن، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی ماهانه‌اش پیش‌بینی خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت خام در کل سال ۲۰۲۰ را نسبت به برآورد پیشین ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و این مقدار کاهش را روزانه ۸ میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه اعلام کرد.

این نهاد در تازه‌ترین برآورد ماهانه خود، پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت خام  را برای سال ۲۰۲۱ نسبت به برآورد پیشین ۵۸۰ هزار بشکه افزایش داد و این مقدار را ۶ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

بنابراین کل تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰، به‌طور میانگین ۹۲ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود و برآورد تقاضا برای سال ۲۰۲۱، ۹۹ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

لیندا کاپوانو، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: انتظار داریم مصرف جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد، اما همچنان پایین‌تر از میانگین مصرف در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هنوز انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سه ماه دوم سال بزرگترین آسیب را ببیند و با کاهش روزانه ۱۸ میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه،‌ای تقاضا نسبت به سه ماه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به ۸۱ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز برسد.

در این گزارش این اداره آمده است که با کاهش محدودیت‌های مسافرتی و احیای فعالیت‌های اقتصادی، ضعف تقاضا به تدریج طی ۱۸ ماه آینده از میان می‌رود.

برآورد این نهاد نشان می‌دهد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه در روز سقوط خواهد کرد، این نخستین کاهش سالانه تولید ایالات متحده از سال ۲۰۱۶ خواهد بود؛ در سال ۲۰۲۱ نیز با کاهشی بیشتر به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این اداره پیش‌بینی خود برای قیمت نفت خام را پس از آنکه تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» در هفته‌های اخیر، متعهد به کاهش قابل توجه عرضه نفت خام شدند، اندکی افزایش داد.

براساس این پیش‌بینی، میانگین قیمت‌ نفت خام برنت در سال ۲۰۲۰ به ۳۴ دلار و ۱۳ سنت برای هر بشکه و در سال  ۲۰۲۱ به ۴۷ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه برسد.

این نهاد پیش‌بینی کرد میانگین تولید روزانه نفت اعضای اوپک  در سال ۲۰۲۰، ۲۶ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه  و در سال ۲۰۲۱، ۲۸ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه باشد که از تولید روزانه ۲۹ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه‌ای این سازمان در سال ۲۰۱۹ کمتر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر