/
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

میدان مشترک نفتی چنگوله تا پایان امسال تعیین تکلیف می‎شود

طبق اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت، میدان مشترک نفتی چنگوله در قالب قراردادهای جدید نفتی تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود.
کد خبر : ۲۸۵۰

 

نبض نفت-طبق اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت پروپزالهای حاصل از مطالعات سه شرکت DNO نروژ GAZ PROM NEFT روسیه و PTTEP  تایلند بر روی میدان نفتی چنگوله مورد بررسی فنی قرار گرفته و توسط شورای مخازن، دو پیشنهاد برتر برای پیگیری مذاکرات قراردادی در قالب قراردادهای جدید IPC انتخاب شده که تا پایان سال جاری وضعیت ادامه فرآیند کار این میدان مشترک، تعیین تکلیف خواهد شد.

علی عباسی لرکی مجری طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در این خصوص گفت: لرزه نگاری 2 بعدی و 3 بعدی(برداشت، پردازش و تفسیر) مطالعات EBS و EIA ( ارزیابی اثرات زیست محیطی، طبیعی و اجتماعی)، پاکسازی و همچنین تأمین زیرساختهای میدان آماده شروع عملیات اصلی، به محض مشخص شدن شرکت سرمایه‌گذار بر اساس مذاکرات قراردادی است.

وی افزود: سازندهای اصلی حاوی هیدروکربور در میدان چنگوله، سروک بالایی و پایینی است اما وجود هیدروکربور با قابلیت تولید در سازند ایلام و سازندهای عمیق‌تر از جمله داریان و فهلیان نیز محتمل است.

لازم به ذکر است، میدان نفتی چنگوله در جنوب غربی استان ایلام، 5 کیلومتری شمالی خط مرزی ایران-عراق، در دماغه کوههای زاگرس  واقع شده است و با میدان بدرای کشور عراق مشترک است.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر